Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]brukket/forstuet tå? hjelp værsåsnill T_T

vlomp

Anbefalte innlegg

jeg sparka fotball i går, og mens jeg sparket kjente jeg at det gradvis kom smerter i stortåa mi. det ble ganske røft, og jeg måtte etterhvert legge meg ned på bakken på grunn av alle smertene. vi måtte stoppe kampen og gikk hjem. den følgende kvelden merket jeg at jeg haltet, tåa hadde blitt hoven og jeg ikke klarte å gå ordentlig. jeg gikk med håp om at det ikke var brukket på noen måte. i og med at sommerferien står for døren, og jeg vil jo gjerne bade og være med venner i like stor grad som jeg ville gjort hvis tåa var frisk. jeg sovnet på kvelden og krysset fingrene om at den ble bedre dagen etter.

det ble den dessverre ikke. hevelesen hadde økt litterann, og jeg klarte ikke å gå like bra som før, og måtte ungå å legge trykk på tåa mi. jeg er skeptisk til at den har blitt brukket, siden at smertene kom gradvis mens jeg spilte fotball, og ikke plutselig som den vanligvis ville ha kommet. jeg kan heller ikke huske at jeg har bøyd tåa på en måte som ville brukket den (eller forstuet den). når jeg ser på tåen nå, har den ikke blitt så veldig større enn den andre tåa (men den er fortsatt litt større). jeg kjennet fortsatt smerter i venstre sde av den (det er tåa på høyre fot), rett ved et av leddene tror jeg. den har begynt å bli litt rød nederst, og jeg klarer ikke å bøye den helt, det begynner ihvertfall å gjøre veldig vondt da. jeg er ikke helt sikker, men det kjennes ut som om et av leddene har blitt veldig stort på den venstre siden av tåa. jeg håper på at dette er bare belastnings skader, og ihvertfall ikke brudd, siden at jeg skal på ferie til sommeren, og kommer mest sannsynlig til å bade ganske mye ;_;

tusen tusen hjertelig takk for all hjelp og svar... jeg har et stille håp om at sommerferien min fortsatt blir like bra som den ville blitt :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg brakk/forstuet fire tær på venstre fot kunne jeg ikke tenke på annet enn å konsentrere meg om ikke å utagere verbalt i noen timer. Hvis du kan spille fotball, tror jeg ikke du har skadet deg spesielt alvorlig... men gå og fiks et røntgenbilde i tilfelle det er noe da. Husk paracet eller ibux fra det øyeblikket du skadet deg! Ispose og å holde foten høyt er også lurt.

Lenke til kommentar

jeg har brukt ispose og det har faktisk hjulpet veldig, jeg skal også begynne å holde foten høyt. jeg håper på at det bare er en strekk i tåa, og det er det jeg begynner å lure på :) dessuten ja.. jeg skal til legevakta. men jeg har veldig liten lyst til å sitte å vente i maange timer i dette fine været. det er noe som man som regel må (ihvertfall på legevakta i tønsberg) jeg har tenkt til å se det ann over natta, og kanskje se hvordan det har blitt da.

Lenke til kommentar

Hvis den er brukket tror jeg ikke de gjør noenting uansett. Med meg bare satte de en sånn teip-bandasje på den av de to som var brukket, og spjelket den mot stortåa. Neste gang ringte de og sa den ved siden av også var brukket, men at det ikke hadde noen hensikt å foreta seg noe. Så jeg fikk bare gå med krykker en stund, og det var det. Bare håp at du ikke får noe beinfraktur eller annet som er knust, da kan leddet i tåa bli ødelagt eller noe sånt...

Lenke til kommentar

det går faktisk bedre nå :D jeg bare fikk meg en natts rolig søvn, og neste dag kunne jeg gå og bevege den mye bedre. den er bare litt øm. sommerferien kommer nok til å gå som smurt for meg, og bading skal det nok bli masse av<3 ^.^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...