Gå til innhold

[Løst]Problemer med CD-rom

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et ordboks-program på CD-rom. Når har jeg skiftet PC, og jeg får det ikke til og fungere på den nye pc`en.

Håpte kanskje det var noen her som har noen ideer om hva jeg kan gjøre?

Run-funksjonen på XP er den samme som "Start søk" på XP, eller?

På forhånd tusen takk for svar.

(Dette er sikkert feilposting, vennligst ikke slett, men send det der det hører hjemme).

På forhånd takk.

Problem.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få opp Kjør (Run) ved å trykke på Windowstasten og R. (Då først Windowstasten, og medan du held denne inne trykker du på R). Windowtasten er den knappen med flagget på mellom CTRL og ALT.

Mogleg det ikkje fungerer om X:/ ikkje er rette staden å starte frå. Prøv, og sjå kva som skjer :)

Redigert: Eg såg ikkje andre sida i PDF-en. Eg har ikkje noko kjempegodt svar på korleis du får dette til å fungere, då Vista ofte har slike problemer. For det er Vista du har, ikkje Windows 7?

Det du kan gjere er å opne Min Datamaskin, og finne drevet (stasjon X) der. Høgreklikk og velj å opne mappa. Finn så fila med namn setup.exe og høreklikk på denne óg. Velj egenskaper, og sjå om du finn kompitabilitetsmodus. Då kan du velje å kjøre programmet under såkalla "kompitabilitetsmodus for windows xp". Om det fungerer er ein anna ting.

Sitter ikkje på Windows no, så du må beklage noko korte, feilaktige henvisninger. Du finn det nok. Lukke til!

Tråden din er forresten feilposta, men eg skal rapportere til ein moderator. :)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Du kan få opp Kjør (Run) ved å trykke på Windowstasten og R. (Då først Windowstasten, og medan du held denne inne trykker du på R). Windowtasten er den knappen med flagget på mellom CTRL og ALT.

Mogleg det ikkje fungerer om X:/ ikkje er rette staden å starte frå. Prøv, og sjå kva som skjer :)

Takk.

Den leser plata, men jeg får denne meldinga.

Hei.

Jeg har et ordboks-program på CD-rom. Når har jeg skiftet PC, og jeg får det ikke til og fungere på den nye pc`en.

Håpte kanskje det var noen her som har noen ideer om hva jeg kan gjøre?

Run-funksjonen på XP er den samme som "Start søk" på XP, eller?

På forhånd tusen takk for svar.

(Dette er sikkert feilposting, vennligst ikke slett, men send det der det hører hjemme).

På forhånd takk.

Problem2.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...