Fakeor Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Hei. Jeg trenger et minnekort som har en overføringshastighet på mer enn 21 mbps, og har sett litt på noen minnekort. Hva er forskjellen mellom disse to? Klarer den første(VideoHD) å filme i 21 mbps HD-kvalitet(Pansonic HMC151e PH-mode), eller er den bare lagd for mindre profesjonelle kameraer med lavere HD-kvalitet? Den koster 200 kroner mindre enn den andre, så er penger spart hvis det funker like bra å bruke den første som den andre. Sandisk 8gb VideoHD(MemoryStick) til 585,- Sandisk 8gb(Secure Digital) til 755,- På forhånd takk. Endret 7. juni 2009 av Fakeor Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det er ingen åpenbare forskjeller men et slikt korter maken og mye billigere enn de du har linket til. Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Merk at jeg trenger et klasse 6 kort som er raskt nok til å overføre i mer enn 21 mpbs. Du linka til et klasse 4 kort. Klarer den virkelig å filme i så rask, eller den beste kvaliteten til et AVCHD-kamera? Forskjellen på Video HD til Video HD er vel relevant med klasse til klasse? Endret 7. juni 2009 av Fakeor Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Merk at jeg trenger et klasse 6 kort som er raskt nok til å overføre i mer enn 21 mpbs. Du linka til et klasse 4 kort. Klarer den virkelig å filme i så rask, eller den beste kvaliteten til et AVCHD-kamera? Forskjellen på Video HD til Video HD er vel relevant med klasse til klasse? Tror ikke du trenger det ypperste... tok netopp et gammelt 512Mb memory stick pro duo og filmet 30 (kunne tatt opp mere) i max kvalitet på mitt sony hdr-sr10 og det var ikke noe problem, så hvilken klasse de er i tror jeg ikke har noe å si. Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) For øyeblikket bruker jeg en 8gb klasse 4(trur jeg), og kvaliteten er begrenset. Kameraet byr på disse kvalitmodusene: HG = 7mpbs (1080i) HE = 13mpbs (1080i) HA = 17mpbs (1080i, 720/25p, 720/50p) PH = 21mpbs (1080i, 720/25p, 720/50p) Når jeg prøver å bruke HA eller PH mode, får jeg bare meldingen "Can't write PH or HA format onto this card." Så jeg blir litt skeptisk når du sier at hvilken klasse ikke har noe å si. Vil gjerne ha flere svar på det. Det er nemlig skolens kamera, og jeg prøver å finne riktig kort som jeg kan linke til læreren min slik at han kan bestille kortet for skolen. Derfor vil jeg være helt sikker på at det er et kort som det går ann å filme i HA og PH modus. Endret 7. juni 2009 av Fakeor Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 For øyeblikket bruker jeg en 8gb klasse 4(trur jeg), og kvaliteten er begrenset. Kameraet byr på disse kvalitmodusene: HG = 7mpbs (1080i) HE = 13mpbs (1080i) HA = 17mpbs (1080i, 720/25p, 720/50p) PH = 21mpbs (1080i, 720/25p, 720/50p) Når jeg prøver å bruke HA eller PH mode, får jeg bare meldingen "Can't write PH or HA format onto this card." Så jeg blir litt skeptisk når du sier at hvilken klasse ikke har noe å si. Vil gjerne ha flere svar på det. Det er nemlig skolens kamera, og jeg prøver å finne riktig kort som jeg kan linke til læreren min slik at han kan bestille kortet for skolen. Derfor vil jeg være helt sikker på at det er et kort som det går ann å filme i HA og PH modus. Da skjønner jeg du må få flere svar :-). Tar kameraet både sd og memory stick? Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Ah... Etter å ha lest her, virker det som den bare tar SD/SDHC kort. http://www.dsvideo.tv/panasonic_2114.php Siden har faktisk noen kort som passer: Klasse 4(her kan du se at den ikke filmer i PH) http://www.dsvideo.tv/panasonic_2234.php Mens denne, klasse 6, filmer i PH og alt: http://www.dsvideo.tv/panasonic_2235.php Kanskje litt dyrt, men 85 pund er ikke mer enn 890 norske kroner, og selv med mva/toll som vil komme på 2-300, blir det jo billigere med en 16gb fra Storbritannia enn en 8gb til 755kr. Eller hva? EDIT: Eller en slik ville vel blitt billig. Nevner PH, og bare 35 pund uten garanti. http://www.dsvideo.tv/ds_video_2432.php EDIT2: Bah. Shipper bare til UK ser det ut til, men er noe lignende jeg er på utkikk etter, eller noe som funker på lik linje med de korta. Endret 7. juni 2009 av Fakeor Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Vær forsiktig med å kjøpe kort av et ukjent merke. De er gjerne ustabile (kan krasje så alt på kortet blir borte), og har dårligere overføringshastighet enn det som er påstått. Vær også forsiktig med å kjøpe merkekort fra utlandet. Spesielt på Ebay florerer det av falske Sandisk og Lexar kort, og et slikt klasse 6 kort yter stort sett dårligere enn klasse 2. Hvis det i det hele tatt fungerer. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Sandisk 8gb VideoHD(MemoryStick) til 585,-Sandisk 8gb(Secure Digital) til 755,- Memorystick og SD-kort er teknologisk forskjellig. De vil ikke passe i samme kamera (forutsatt at ikke kameraet har 2 foskjellige slotter å plassere minnekort i og at de passer med disse standardene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå