Gå til innhold

Spørsmål om kontakter på PS'er som finnes på Komplett

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et godt, stillegående ATX power på 400W, hadde et North som røyk.

Men alternativene so jeg finner på Komplett er litt tvetydig beskrevet, så jeg lurer på:

Er Molex kontakter standard på alle power? Må jo ha Molex for CD/DVD, (evt en IDE disk), og floppy, og Sata.

Noen er modulære, og det betyr vel at kabler kan kobles fra.

Detkan se ut som Seasonic, Chieftec, eller NorthQ skulle passe, noen er vel på mere enn 400w men det er jo ikke så farlig...

Seasonic har to type, M eller S, S'en er billigere, men jeg vet ikke noe om den.

Rolf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har selv ett power fra corsair på 1000w med modulærkontakter... men er noen faste kabler allikevel. som f.eks. 24 og 8 pinskontaktene til hovedkortet pluss ett sett med pci-e. resten er avtagbare.

og tror de fleste power er standard med noen molex og en halv neve med sataplugger.

og er ingen fare om du skulle kjøpe ett power som er større enn 400w. om du bare har 20 pins kontakt på hovedkortet og det nye poweret har 24 pins så er som oftest de todelt og vips så har du 20 pins allikevel.

Lenke til kommentar
Seasonic har to type, M eller S, S'en er billigere, men jeg vet ikke noe om den.

Rolf

M-serien er modulær, mens S-serien har faste kabler. Dette er strømforsyninger av høy kvalitet, har et par stk. Ellers har man Corsair CX400 evt. VX450. Disse er stillegående og produseres av Seasonic. Men de har faste kabler, om du skal ha modulær så må du opp noe i pris.

Lenke til kommentar

Grenland data eller hva det het vil visst ikke ha privatkunder så det ble ingen Seasonic M-type på meg, men Chill Innovation 520 fra Multicom så ut til å være et brukbart alternativ av modulær type - og holder sikkert lenge nok for meg. Håper kablene er lange nok. :mrgreen:

Takker for input!

Lenke til kommentar
Grenland data eller hva det het vil visst ikke ha privatkunder så det ble ingen Seasonic M-type på meg, men Chill Innovation 520 fra Multicom så ut til å være et brukbart alternativ av modulær type - og holder sikkert lenge nok for meg. Håper kablene er lange nok. :mrgreen:

Takker for input!

Det ble en Chill 520, rask service fra Multicom, nappet ut overflødige kabler og alt er freyd og gammen.

Håper noe lager et kabinett med vibrasjonsdempet oppheng for power - det er alt som mangler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...