Vertical^ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Har ingen linker, men har selv lest flere ganger der en del data guruer på forumet her har sagt at GTX 275 er litt bedre enn 4890. Tror et i7 oppsett hadde sprengt mitt budsjett . Okey, jeg tok utgangspunkt i min handleliste og la til skjermen din og Kabinettet ditt, og landet 100-200,- over ditt busjett, dette er med Intel i7 altså. Du kan jo velge et litt billigere kabinett så kommer du under for e.k.s Antec Ultimate Gamer Case til 900,- https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=99229 Men du trenger vel en CPU kjøler og pasta i tilegg, hvis du skal klokke prosessoren, 400,- ca. Men skulle ønske noen med litt mer peiling kunne svare her Spesielt angående grafikkort, ATI 4890 vs GTX 295 Det Antec P182 kabinettet er et must for meg. Nekter å ha et kabinett som Antec 900 osv. Synes det ikke er pent, og det er flashy spør du meg. - Linken funket ikke forresten - Kjølepasta pleier og følge med CPU, viss den er 'Boxed'. Men tror jeg kjøper en ved siden av. Mitt valg står fortsatt på eVGA GTX 275 i hvert fall Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 http://www.overclockersclub.com/reviews/sa...c_vaporx/17.htm Ta en titt på denne testen for å se forskjellen på 4890 og 275... ser ut til at 4890 ligger noe over 275. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Begynner og bli virkelig usikker nå. De 4890-ene der er jo overklokket, og begge hadde en bra kjøling, som vel betyr at de kan bli overklokket enda mer. Men er veldig usikker.. HD4890 vs GTX 275 Men her er oppsettet så langt: Klikk Så da står det da mellom EVGA GTX 275 og HD 4890 TOXIC eller Vapor-X. Også en ting til.. Denne PC-en skal bli brukt til gaming, og den bør være kjapp. Noe behov for mer enn 4 GB RAM på 1600 MhZ? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hver gang noen skal kjøpe noe annet enn AMD sine produkter (bortsett fra i7) så blir det veldig mye støy. Det er mulig å finne 30 tester på disse to kortene; de vinner 15 hver. Når det er sagt har Nvidia store fordeler på enkelte områder, slik AMD har fordeler på andre områder. "Alle" er vel enige om at GTX275 og HD4890 er like - er det noe å gnage om når det er foretatt et valg av en av de? Det må gå an å kjøpe noe annet enn AMD også. Uff ja nå ble jeg litt gnagete selv også Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Har lenge vurdert Intel. Men alle PC-ene vi har hatt her i huset har vært AMD. Og jeg har alltid vært kjempefornøyd. Så vil fortsette "tradisjonen" med AMD Lenke til kommentar
elbruno Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Det Antec P182 kabinettet er et must for meg. Nekter å ha et kabinett som Antec 900 osv. Synes det ikke er pent, og det er flashy spør du meg. - Linken funket ikke forresten - Kjølepasta pleier og følge med CPU, viss den er 'Boxed'. Men tror jeg kjøper en ved siden av. Mitt valg står fortsatt på eVGA GTX 275 i hvert fall Fikset linken, nå har du alt du vil ha til 11.998,- :!: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=99229 Jeg tror faktisk jeg velger GTX 275 selv , utifra denne 18 sider detaljerte testen mellom HD4890 vs GTX 200 serien. http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/...orce-gtx-275/18 Kjølepaste som du kjøper separat skal gi veldig gode resultater, er en egen guide på dette forumet et sted. Endret 7. juni 2009 av elbruno Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Snakket om skjermkortet nå - HD4890 er AMD.... Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Tror uten tvil jeg ville gått for 6gb ram... antagelig så greier du deg helt sikkert med 4, men kjekt å ha litt ekstra å gå på. prisforskjellen er vel heller liten også vil jeg tro uten at jeg har sjekket ut dette. Kjører I7 oppsett selv, og er utrolig fornøyd med dette. endelig fått inn en ocz vertex 60 gb disk også. gjorde virkelig susen når det kommer til å starte opp os og prog. absolutt anbefaling om man har noen kr til overs. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) RAM på 6 GB du da kan anbefale? @Elbruno.. linken funkert fortsatt ikke. Du må huka av på "Lesbar for alle" Endret 7. juni 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vertical skal ha AMD oppsett; 6GB som Gsx snakker om er for i7. Så det normale er 4 eller 8 GB ikke trippelchannel-type. Lenke til kommentar
elbruno Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 RAM på 6 GB du da kan anbefale? @Elbruno.. linken funkert fortsatt ikke. Du må huka av på "Lesbar for alle" Prøv igjenn, ^^ Men hvis Vertical kan kommer under budjsettet med et i7 oppsett så er vel saken biff? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 RAM på 6 GB du da kan anbefale? @Elbruno.. linken funkert fortsatt ikke. Du må huka av på "Lesbar for alle" Prøv igjenn, ^^ Men hvis Vertical kan kommer under budjsettet med et i7 oppsett så er vel saken biff? Problemet er at det fortsatt blir langt over budsjettet mitt. Lenger ned på siden der er Amentio de billigste med en pris på 11 594, og de har ikke P182 kabinettet engang. Som koster over 1000. Så de blir for dyrt :\ Tror jeg står over i7. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Oppsettet er foreløbig sånn nå. Handlevogn Hvordan er CPU-en når det gjelder overklokking. Noen som vet? Har lyst til og overklokke den litt. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Bumper tråden min, så jeg slepper og lage en ny Har oppdatert oppsettet litt, ved å bytte ut EVGA GTX 275 mot et HD 4890 TOXIC. Et godt valg eller? Skal kjøpe oppsettet innen denne uka, så må gjort de siste endringene nå. Oppsett: Mitt oppsett Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hmm http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437488 noen kommentarer om hovedkortet, greit å få med seg Ellers så er det altfor lenge siden jeg har sett på komponenter til pc. og valg av en amd cpu er sikkert lurt prismessig, og siden amd eier ATI er det sikkert ikke så dumt med ATI kort Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Takker for svar! Noen som vet om det er noe feil med hovedkortet, eller noen som har hatt samme erfaring som de brukerne på komplett.no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå