Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Meninger om mitt gamer oppsett? (11-12k, DDR3)

Anbefalte innlegg

Har ingen linker, men har selv lest flere ganger der en del data guruer på forumet her har sagt at GTX 275 er litt bedre enn 4890.

Tror et i7 oppsett hadde sprengt mitt budsjett :).

Okey, jeg tok utgangspunkt i min handleliste og la til skjermen din og Kabinettet ditt, og landet 100-200,- over ditt busjett, dette er med Intel i7 altså. Du kan jo velge et litt billigere kabinett så kommer du under :p for e.k.s Antec Ultimate Gamer Case til 900,-

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=99229

Men du trenger vel en CPU kjøler og pasta i tilegg, hvis du skal klokke prosessoren, 400,- ca.

Men skulle ønske noen med litt mer peiling kunne svare her :p

Spesielt angående grafikkort, ATI 4890 vs GTX 295

Det Antec P182 kabinettet er et must for meg. Nekter å ha et kabinett som Antec 900 osv. Synes det ikke er pent, og det er flashy spør du meg.

- Linken funket ikke forresten

- Kjølepasta pleier og følge med CPU, viss den er 'Boxed'. Men tror jeg kjøper en ved siden av.

Mitt valg står fortsatt på eVGA GTX 275 i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner og bli virkelig usikker nå. De 4890-ene der er jo overklokket, og begge hadde en bra kjøling, som vel betyr at de kan bli overklokket enda mer.

Men er veldig usikker.. HD4890 vs GTX 275

Men her er oppsettet så langt:

Klikk

Så da står det da mellom EVGA GTX 275 og HD 4890 TOXIC eller Vapor-X.

Også en ting til..

Denne PC-en skal bli brukt til gaming, og den bør være kjapp. Noe behov for mer enn 4 GB RAM på 1600 MhZ? :)

Lenke til kommentar

Hver gang noen skal kjøpe noe annet enn AMD sine produkter (bortsett fra i7) så blir det veldig mye støy. Det er mulig å finne 30 tester på disse to kortene; de vinner 15 hver. Når det er sagt har Nvidia store fordeler på enkelte områder, slik AMD har fordeler på andre områder. "Alle" er vel enige om at GTX275 og HD4890 er like - er det noe å gnage om når det er foretatt et valg av en av de? Det må gå an å kjøpe noe annet enn AMD også.

Uff ja nå ble jeg litt gnagete selv også:)

Lenke til kommentar

Det Antec P182 kabinettet er et must for meg. Nekter å ha et kabinett som Antec 900 osv. Synes det ikke er pent, og det er flashy spør du meg.

- Linken funket ikke forresten

- Kjølepasta pleier og følge med CPU, viss den er 'Boxed'. Men tror jeg kjøper en ved siden av.

Mitt valg står fortsatt på eVGA GTX 275 i hvert fall :)

Fikset linken, nå har du alt du vil ha til 11.998,- :!:

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=99229

Jeg tror faktisk jeg velger GTX 275 selv :hmm: , utifra denne 18 sider detaljerte testen mellom HD4890 vs GTX 200 serien.

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/...orce-gtx-275/18

Kjølepaste som du kjøper separat skal gi veldig gode resultater, er en egen guide på dette forumet et sted.

Endret av elbruno
Lenke til kommentar

Tror uten tvil jeg ville gått for 6gb ram... antagelig så greier du deg helt sikkert med 4, men kjekt å ha litt ekstra å gå på. prisforskjellen er vel heller liten også vil jeg tro uten at jeg har sjekket ut dette. Kjører I7 oppsett selv, og er utrolig fornøyd med dette. endelig fått inn en ocz vertex 60 gb disk også. gjorde virkelig susen når det kommer til å starte opp os og prog. absolutt anbefaling om man har noen kr til overs.

Lenke til kommentar
RAM på 6 GB du da kan anbefale? :)

@Elbruno.. linken funkert fortsatt ikke. Du må huka av på "Lesbar for alle"

Prøv igjenn, ^^

Men hvis Vertical kan kommer under budjsettet med et i7 oppsett så er vel saken biff? :yes:

Lenke til kommentar
RAM på 6 GB du da kan anbefale? :)

@Elbruno.. linken funkert fortsatt ikke. Du må huka av på "Lesbar for alle"

Prøv igjenn, ^^

Men hvis Vertical kan kommer under budjsettet med et i7 oppsett så er vel saken biff? :yes:

Problemet er at det fortsatt blir langt over budsjettet mitt. Lenger ned på siden der er Amentio de billigste med en pris på 11 594, og de har ikke P182 kabinettet engang. Som koster over 1000. Så de blir for dyrt :\

Tror jeg står over i7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...