Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Meninger om mitt gamer oppsett? (11-12k, DDR3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Ditt oppsett koster mer enn 12k

- Du har ikke med skjerm i ditt oppsett

- Og viss jeg skulle tatt med skjerm i oppsettet, hadde dette sprengt budsjettet mitt.

Så dette passer meg dårlig.

Så les heller førstepost, og gi en mening om oppsettet mitt istedenfor å poste ditt oppsett :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ja. Men jeg har ikke tenkt på andre anbefalinger. Ettersom det er dette oppsettet jeg vil gå for.

Trenger bare tips om det er noe jeg burde endre på osv.

Men litt info:

- Ikke over 12k

- Må ha skjerm (Samsung T220)

- DDR3

- Og samme kabinett (Antec P182)

EDIT:

Men kan ta i mot anbefalinger viss noen har et oppsett som blir bedre enn det jeg har. Men skjerm må være med i prisen.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Du burde heller kjøpe et intel-oppsett til Nvidia skjermkort feks Q9550 til 2200,- eller i7920. Grunnen tildet er at det er vanskelig å finne et hovedkort med AM3 og DDR3 som støtter SLI. Alternativene er å bytte til PII940 og DDR2 (ihvertfll DDR2) eller ta det andre skjermkortet HD4890 som ble foreslått.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Har et par spørsmål, litt for min egen del også :D

-Er ikke Intel i7 en del kraftigere en AMD Phenom II X4 955?(som du har valgt) med tanke på at du kan klokke i7 extremt mye, disse prossesorene koster like mye btw.

-Hvilket grafikkort yter mest av EVGA GeForce GTX 275(som du har valgt) og ATI HD4890 TOP?

Disse kortene er også like dyre.

Så over til din liste :cool: , jeg ville byttet ut din Chieftec Super Series 750W med Crossair 750W, den har fått veldig god omtale av mange brukere pluss at de er like dyre.

Og hvorfor ikke legge på 300,- til og få OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2 GB) isteden for dine 4GB. :thumbup:

Jeg har ikke allverdens med peiling men jeg ville også byttet ut ditt hovedkort med et P6T Deluxe kort, som støtter så og si alt.

Lykke til

Lenke til kommentar

Er uenig med deg.

- Selvom du mener dette om Corsair PSU-en, så er Chieftec-en modulær. Så om Corsair-en har gode omtaler, bryr jeg meg ikke om :)

- GTX 275 kortene har jeg hørt er litt bedre enn 4890.

- P6T Deluxe støtter ikke "så og si alt". Det er jo et X58 kort, som støtter i7.

Lenke til kommentar
Er uenig med deg.

- Selvom du mener dette om Corsair PSU-en, så er Chieftec-en modulær. Så om Corsair-en har gode omtaler, bryr jeg meg ikke om :)

- GTX 275 kortene har jeg hørt er litt bedre enn 4890.

- P6T Deluxe støtter ikke "så og si alt". Det er jo et X58 kort, som støtter i7.

Okey, ja du har helt rett med P6T Deluxe, min feil. :blush: Men er ganske sikker på at du får mye mer for pengene hvis du velger Intel i7, og da passer P6T Deluxe fint :yes:

Hvor har du hørt at GTX 275 er bedere? En link? Jeg sitter og prøver og bestemme meg for grafikkort selv, så hvis GTX 275 er bedere er dette meget interesangt.

Lenke til kommentar
Har ingen linker, men har selv lest flere ganger der en del data guruer på forumet her har sagt at GTX 275 er litt bedre enn 4890.

Tror et i7 oppsett hadde sprengt mitt budsjett :).

Okey, jeg tok utgangspunkt i min handleliste og la til skjermen din og Kabinettet ditt, og landet 100-200,- over ditt busjett, dette er med Intel i7 altså. Du kan jo velge et litt billigere kabinett så kommer du under :p for e.k.s Antec Ultimate Gamer Case til 900,-

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=99229

Men du trenger vel en CPU kjøler og pasta i tilegg, hvis du skal klokke prosessoren, 400,- ca.

Men skulle ønske noen med litt mer peiling kunne svare her :p

Spesielt angående grafikkort, ATI 4890 vs GTX 295

Endret av elbruno
Lenke til kommentar
De to kortene er stort sett like gode, men ved høyere oppløsning virker det som HD 4890 drar fra GTX 275.

Du kan lese 4 tester som jeg fant hvis du vil og så gjøre opp din egen mening. Det er jo du som skal ha kortet og bruke det.

Legit Reviews

Extreme Tech

Bit-Tech

The Tech Report

Etter og ha fort lest igjennom guidene, virker det som at GTX 275 faktisk er bedere en HD4890 :ermm: Dette forandrer mye for mitt valg ijallefall.

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/...orce-gtx-275/18

Begge korttene kan klokkes forholdsvis mye, men GTX ligger fortsatt litt forran etter klokkingen. Hmmm :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...