Riftlol Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hei, jeg kjøpte nylig en blu-ray spiller. Tv'en har ikke hdmi inngang så jeg kjøpte en hdmi-dvi kabel. Men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få lyd. Prøvde å koble kompositt lyd ledningene men det hjalp ikke. Er det noen som vet hvordan jeg kan få lyd? Jeg bruker en Philips BDP7200. Bruksamvisningen hjalp ingenting. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 ...Prøvde å koble kompositt lyd ledningene ... Antar du mener stereo lyd (har ingenting med kompositt å gjøre), rød og hvit phono plugg på blu-ray spiller? Hvor er det så du prøver å koble de til? Har du lyd innganger på TV? Er de i så fall matchet med en videoinngang? Har du forsterker eller bare TV? Hvor kobler du den hdmi-dvi kabelen? Har TV DVI inngang? Lenke til kommentar
Riftlol Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 ...Prøvde å koble kompositt lyd ledningene ... Antar du mener stereo lyd (har ingenting med kompositt å gjøre), rød og hvit phono plugg på blu-ray spiller? Hvor er det så du prøver å koble de til? Har du lyd innganger på TV? Er de i så fall matchet med en videoinngang? Har du forsterker eller bare TV? Hvor kobler du den hdmi-dvi kabelen? Har TV DVI inngang? Brukte stereo lyd ja. Koblet dem rett inn i tv'en. Har ikke forsterker. Har bare dvi inngang på tven og blu-ray spilleren har bare hdmi så da brukte jeg en hdmi til dvi kabel. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) DVI har dessverre ikke mulighet til å overføre lyd i samme kabel. Du må nok koble til noen eksterne høyttalere eller finne en annen tv Endret 7. juni 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Riftlol Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Hm...da får jeg kjøpe noen høytalere. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 TV'n til foreldrene mine har DVI inn for HD signal. Den har i tillegg en tilkobling for 3.5mm jack like ved dvi pluggen for å ta inn lyd når man henter bilde over dvi. Sjekk om du pgså har en slik. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Brukte stereo lyd ja. Koblet dem rett inn i tv'en. Da er det to muligheter: 1. Pluggene på TV kan være en utgang. Du trenger en inngang. 2. Det er en annen inngang enn DVI. En lyd inngang må jo høre til en gitt video inngang. Lenke til kommentar
Riftlol Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 TV'n til foreldrene mine har DVI inn for HD signal. Den har i tillegg en tilkobling for 3.5mm jack like ved dvi pluggen for å ta inn lyd når man henter bilde over dvi. Sjekk om du pgså har en slik. Fant den ja. Det funka så nå har jeg endelig lyd. Takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå