Gå til innhold

TES: [Løst]Ulver og hesteridning lager ekstremtlagg i Oblivion, og leveling spørsmål.


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp innstalert Oblivion. Har innstalert OOO og KCAS (er det forkortelsen på det level programmet?). Jeg trudde i utgangspunktet att jeg hadde sterk nok pc til å kjøre Oblivion glatt, har Radeon 1950, 2g ram og alt slik er over det recommended er på Oblivion, men trur det att jeg har 2 kjerner på mindre enn 3 ghz ødelegger? Uansett jeg kjører spillet på ca middels, litt skuffet men det fungerer. Går glatt nok helt til jeg møter Ulver! Det er ett realt laggehelvete med en gang en ulv dukker opp, og er det 2 ulver ++ er det totalt uspillbart. Det lagger også når jeg er rytter, for hvert steg lagger det (mistenker att dette kansje har noe me rendringen av gresset i og me att farten øker). Men største problemet er uansett ulvene. Noen ting jeg kan gjøre for å fjerne dette? forandre animasjoner eller noe sånnt?

 

Og også det med leveling, det går utrolig tregt. Jeg har kommet til der hvor jeg kan bli en Blade, valgte å bli det også, og fullført ett par sideQuests, har fått litt greit utstyt og slik men er ikke i nærheten av å gå opp til lvl 2 =/ i KCAS har jeg bare forsinka lvlinga med 1,5x. Har spilt i mange timer for å si det sånn. Noen forslag her?

 

Jeg er ganske noob i Oblivion x)

Endret av Amaru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fyrte opp grafikken på temmelig bra nå ja og er det samma, viser seg att den ikke tåler krabber heller da. Når det bare er ren natur og mennesker fungerer det helt fint. Men så fort det kommer fiendlige dyr som krabber og ulver, kansje andre dyr også blir det klikk. Kan det ha noe med AI'en? Jeg har reinnstalert og styrt før uten noen forandring.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp innstalert Oblivion. Har innstalert OOO og KCAS (er det forkortelsen på det level programmet?). Jeg trudde i utgangspunktet att jeg hadde sterk nok pc til å kjøre Oblivion glatt, har Radeon 1950, 2g ram og alt slik er over det recommended er på Oblivion, men trur det att jeg har 2 kjerner på mindre enn 3 ghz ødelegger? Uansett jeg kjører spillet på ca middels, litt skuffet men det fungerer. Går glatt nok helt til jeg møter Ulver! Det er ett realt laggehelvete med en gang en ulv dukker opp, og er det 2 ulver ++ er det totalt uspillbart. Det lagger også når jeg er rytter, for hvert steg lagger det (mistenker att dette kansje har noe me rendringen av gresset i og me att farten øker). Men største problemet er uansett ulvene. Noen ting jeg kan gjøre for å fjerne dette? forandre animasjoner eller noe sånnt?

 

Og også det med leveling, det går utrolig tregt. Jeg har kommet til der hvor jeg kan bli en Blade, valgte å bli det også, og fullført ett par sideQuests, har fått litt greit utstyt og slik men er ikke i nærheten av å gå opp til lvl 2 =/ i KCAS har jeg bare forsinka lvlinga med 1,5x. Har spilt i mange timer for å si det sånn. Noen forslag her?

 

Jeg er ganske noob i Oblivion x)

 

 

 

Lag ny save-mappe og skjekk om det funker da, gjorde det med meg.. Hvis ikke kan du jo bare ta bort ulvene...selv om det blir litt boring med ikke no fighting på starten da =I

Eller så kan du jo også bare starte å spille med dårligst grafikk ell/og lydeffekt

Lenke til kommentar

Det hadde ikke noe me grafikken i spillet å gjøre. Jeg hadde integrert lydkort, tydeligvis ett ganske svakt ett, dette gjorde att jeg fikk ekstremt dropp i fps'en når det kom dyr (ikke mennesker). Jeg kjøpte ett greit lydkort å kjører nå med fin grafikk helt glatt, spillet er genialt! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...