sebadeus Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hei Jeg ser etter en helt grei og god oppgradering av min pc. Pc'en: -Lian Li kabinett -Samsung SpinPoint P120 250GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM -Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM -Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-640M-TV-DD" -Asus P5B-E, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16 -Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte -OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. PC2-6400 2x1024MB 800MHz. -Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB 120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin -Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM -Lian Li PC7BSCAND Miditower, Sort Aluminium, u/powersupply Har også et lydkort type,"Creative SB X-Fi XtremeGamer.Low-profile PCI, Retail", som jeg ikke får til og virke på pcen.. Har hørt at HK er noe billig drit(tror også min mic utgang på Hk er ødelagt) og CPU vet jeg ikke noe særlig om. Det jeg vil ha er en raskere PC, en som støtter lydkortet, og som støtter mic+lyd utgangen foran på pcen.(ref Lian Li kabinett) og som takler de fleste spill godt:) Tror ikke skjermkort trenger byttes? siden dette er ganske bra? Håper på positive tilbakmeldinger Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det hovedkortet er ikke så ille. Dersom du oppgraderer til ny BIOS før du skifter prosessor kan du oppgradere til de fleste 775-posessorene feks E7400. Dersom du ønsker å skifte hovedkortet vil det billigste alternativet for 2-kjerner være AMDs X27850 som gir deg absolutt mest for pengene i dag. Pris ca 600,- inkludert vifte. Hovedkort AM2+ ca 750,- Dersom du trenger mer minne, kjøper du 2 stk av de du har. Trenger du kanskje en ny harddisk? Lenke til kommentar
sebadeus Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 men funker lydkortet sammen med det HK du anbefalte?. tror det blir skifte av HK pga mic ingang som ikke funker lengre, ( tror den er slitt, virker som "hakkene" innover er slitt bort) og pga lydkortet ikke funker med HK.. hva slags hdd anbefaler du? også har jeg hørt men er usikker på hvordan det funker med og ha en sånn liten og drit rask hardisk til OS og en annen til spill og div programmer?? trodde det var best og ha spill og slikt på den disken man hadde OS på, men jeg vet ikke helt.. trenger tips til oppgradering, jeg klarer bygge en pc men sliter med oppgradering av forskjellige drivere og slik i ettertid:P Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ja det er to PCI-spor på det. Nå skal det sies at i nyere hovedkort trenger en normalt ikke eget lydkort da de som følger med er gode. Men det kommer litt an på brukerbehovet seff. OS legges i dag noen ganger på en SSD-disk. Disse koster gjerne et par tusen for 60GB. Brukes ikke av økonomi-pc er, men på high-end og støyfrie maskiner. De har ikke så mye med spillytelse å gjøre - ihvertfall ikke enda... En harddisk specs 32 mb, 7200 rpm er normal greit. Den her vel ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå