.Butthead. Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det er snakk om moped, vedlikehold er nesten ikke eksisterende.. Dessuten er kvaliteten mye lavere på 4takt enn på 2takt(virker det iallfall som). Må jo stille ventiler og bytte olje etter allerede 1000km, må man det med 2takt? Nei. En 4takter har også mer bevegelige deler, som betyr med vedlikehold og ting som kan gå i stykker. Kan fint kjøre mange år uten å gjøre noe med en 2takter. Muligens den må ha ny plugg og kanskje rense filteret. En firtakter(utenom vespa da) varer nok ikke lenger enn kanskje 1år heller, og da har den nok vært på fiks/service flere ganger. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 2 takt = explosjon i stempelet hvær gang det går opp.4 takt = eksplosjon i stempelet annenhvær gang det går opp. Det forklarer hvorfor 2 takt er sprekere, og krever mer vedlikehold. Jeg ville gått for 2 takter uansett:P På for eks gokart jeg har en 100cc yamaha som gjør 100km/t og det er en 2 takter... det er utleie gokarter med 220 eller 240cc 4 takter de gjør bare 60-70 men de gjør nok 100 fordi de er noe plombert ned... men 4 takter fungerer mer som en bilmotor og en 2 takter ja, er ihvertfall mer kraft men du har jo avgjort deg og tok den smarte valget:P Men du har samma signatur som meg så jeg:P Å det er helt riktig!!! Å den er hardstyle og hardcore som er gooood:D Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 "En firtakter(utenom vespa da) varer nok ikke lenger enn kanskje 1år heller, og da har den nok vært på fiks/service flere ganger. " --------------------------------------- Tull !! Min SYM har nå gått 1900km på de siste 1.5 år,og ALDRI noe tull..Du vet ikke helt hva du prater om... Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 en 4takts 50cc motor varer et år? da lurer jeg på hvem som har laget den humre humre er det snakk om en pitbike med noname fabrikat fra kina så kanskje, men selv de tror jeg varer lengre sålenge du vedlikeholder. Jeg ville gått for 2takt til ca 250cc, etter det er det ikke noe særlig vits i mine øyne. Du får f.eks den gale crossern CR500, den går som et helvete, men problemet er at det gjør jo alle 450ene med 4takt også, og der slipper du mopedlyden og har masse krutt helt fra bånn. Lenke til kommentar
vofferud Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 "En firtakter(utenom vespa da) varer nok ikke lenger enn kanskje 1år heller, og da har den nok vært på fiks/service flere ganger. "--------------------------------------- Tull !! Min SYM har nå gått 1900km på de siste 1.5 år,og ALDRI noe tull..Du vet ikke helt hva du prater om... ehh nei. jeg har en kina drit scooter i 2 år nå og funker fett! så dette blir for dumt. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 "En firtakter(utenom vespa da) varer nok ikke lenger enn kanskje 1år heller, og da har den nok vært på fiks/service flere ganger. "--------------------------------------- Tull !! Min SYM har nå gått 1900km på de siste 1.5 år,og ALDRI noe tull..Du vet ikke helt hva du prater om... får 1900km er jo mye Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Sym er vel midt på tredet scootere og ikke under billig kinadrit da Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jeg hadde en 2-takt scooter, og den krevde så godt som ingen vedlikehold, bare bytta tennplugg, variator-reim og gir olje av og til. Selve motoren krevde ikke noe mere vedlikehold enn å bytte tennplugg av og til. En kamerat av meg hadde en scooter som var samme merke og modell, bare med 4 takt, og den var ikke så mye dauere, faktisk. Scooteren min er en Piaggio Zip, den er ikke i daglig bruk lengre, da jeg har bil nå, men den har passert 15 000km for lengst, er en 2004 modell, ble kjørt så varm at tennpluggen røyk en gang, og den lever fortsatt i beste velgående. Endret 8. juni 2009 av Lefse Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 da må din zip 2 takt være veldig slapp, pga sist zip 4 takt gikk ikke mer en 40km/t Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Symen din er ikke 2takt da? Sym er uansett ikke noe kina dritt, ligger som chris sier midt på treet. Snakker om merker som TMS, qinqi, viking osv. Ikke noe cr500 og greier. Jeg vet nok hva jeg snakker om jo. Har skrudd på flere 4takter(kina crap), kjørt flere av dem og kjenner maange folk som har. Hvorfor syter alle over dritten da? Fordi den er så fantastisk god? Når tilogmed forhandler sier den er dårlig(lokal forhandler) så må en nesten lure.. Endret 8. juni 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 da må din zip 2 takt være veldig slapp, pga sist zip 4 takt gikk ikke mer en 40km/t Nå er begge scooteren uten variator-ring, så toppfarten er ca lik, 2takteren har betydelig mer dreiemoment da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå