Gå til innhold

Problemer med windows update og service packs

Anbefalte innlegg

Nå er det kanskje ikke akkurat et problem jeg har, men mere en: hva må jeg gjøre for å installere de service packene og oppdateringene som mislyktes under Windows Update?

Jeg har nettopp fått meg ny pc(laptop) der Windows Vista Business er installert. Noe av det første jeg gjorde var å kjøre Windows Update for å få alle oppdateringene i boks, men pga at jeg kjørte internett via bluetooth på maskina og tilfeldigvis så mista mobilen strøm (jeg hadde glemt å plugge i laderen) så skjedde det at nedlastningen ble avbrutt. Det tok nesten en hel dag å laste ned alle oppdateringene, og så måtte jeg reboote opptil flere ganger underveis noe som windows krevde..

Saken er nå den at jeg har 14 mislykkete, 1 avbrutt og 58 vellykkete- oppdateringer, noe som vises i Status feltet i oppdateringsloggen. Jeg begynner å lure på om den som ble avbrutt kan ha vært viktig å ha for at de andre oppdateringene skulle virke, og av den grunn ble mislykket, man vet jo aldri?

Under mislykkete oppdateringer så er det noen viktige typer som trengs, hvor i alle dager finner jeg disse, eventuelt hvordan får jeg Windows Update til å søke på nytt etter de samme oppdateringene uten at jeg må lete forderves på nettet etter updates? Burde vel finnes en automatisk måte å gjøre dette på siden Windows Update i starten av, gjør dette. Jeg vil ikke avinstallere windows og kjøre Windows Update på nytt. Evnt burde jeg sjekke feilmeldingene og se om det kan være noe annet enn selve avbrytelsen (når jeg mista internett-forbindelsen)? Jeg begynner å lure, noen som har tips? Spesielt fra noen som er erfaren innen dette. Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...