Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Brukte blyant på eksamen? Kan jeg risikere å få ikke godkjent?

Anbefalte innlegg

Hei,

Dummet meg ut og brukte gråblyant på eksamen, istedetfor penn.

Jeg fikk to ark, en uten linjer og et med, jeg trodde det andre var bare kladde og tulleskrive på, men det er visst sånn at jeg skal gjøre oppgavene der og føre inn med penn på det hvite linjerte arket? Har aldri gjort det før, så jeg visste ikke det før etter jeg leverte det hvite med gråblyant.

Kan jeg risikere å få ikke godkjent? Eller dårligere karakter?

Er veldig nervøs siden dette var matte eksamen og den teller, hvis jeg får stryk eller noe så er det kjørt..

Mvh, meg.

EDIT: Det stod ingenting på oppgave arket, og det var ingen som sa noe om at jeg måtte bruke penn.

Endret av olufs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde tre matteeksamener nå før sommeren, og fikk streng beskjed på alle tre at alt skulle føres med penn. Det eneste vi fikk bruke blyant til, var å tegne grafer og tegninger. Vi fikk òg beskjed om at hvis vi førte inn med blyant, ville det bli betraktet som kladd, og at det da stod på sensors godvilje om han ville vurdere det.

Lenke til kommentar
Jeg hadde tre matteeksamener nå før sommeren, og fikk streng beskjed på alle tre at alt skulle føres med penn. Det eneste vi fikk bruke blyant til, var å tegne grafer og tegninger. Vi fikk òg beskjed om at hvis vi førte inn med blyant, ville det bli betraktet som kladd, og at det da stod på sensors godvilje om han ville vurdere det.

jeg tror ikke du trenger å være så redd. sensor får ikke det arket du har skrevet på, han får bare en kopi. så om du skreft tydlig nok til at det kan sees tydlig på en kopi, har du ikke noe å frykte. enste grunnen til at man egentlig skal skrive med penn på eksamen, er at papirene skal bli lagret på en skole i 20 år :)

Edit: sikkert greit å slenge med kilde for kverulanter, kilden min er læreren min fra videregående i akershus, hun var sensor selv, og visste hvordan alt foregikk.

Endret av Colb
Lenke til kommentar

jeg tror ikke du trenger å være så redd. sensor får ikke det arket du har skrevet på, han får bare en kopi. så om du skreft tydlig nok til at det kan sees tydlig på en kopi, har du ikke noe å frykte. enste grunnen til at man egentlig skal skrive med penn på eksamen, er at papirene skal bli lagret på en skole i 20 år :)

Edit: sikkert greit å slenge med kilde for kverulanter, kilden min er læreren min fra videregående i akershus, hun var sensor selv, og visste hvordan alt foregikk.

Takk for svar, men er fortsatt usikker på om det kan sees på en kopi. Oh well, what done is done.

Jeg får høre hva læreren min sier.

Men for å være helt ærlig så burde de ha sagt noe, men ingen av vaktene sa noe. Ikke lærerne heller. Selv om man "burde" vite sånt, så er det noen som ikke gjør det(meg) og da burde de ha sagt det på forhånd.

Er bare veldig bekymret fordi jeg har ikke matte til neste år, så hvis jeg får stryk eller 1 på denne så er jo det veldig, veldig dumt.

Lenke til kommentar
Men for å være helt ærlig så burde de ha sagt noe

Trodde du virkelig at du skulle føre inn på et ark uten linjer?

Tror nok de ikke har slike beskjeder fordi det må settes en grense for hvor nøye de skal fortelle ting, hva blir det neste? "Sitt på stolen, ikke bordet!."

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...