Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Datakjeden, webpris vs butikkpris

Anbefalte innlegg

Jeg er litt overrasket over prisforskjellen mellom butikk og web. Jeg er klar over at butikk gjerne er litt dyrere siden de er dyrere i drift, og på web må man betale frakt.

Men jeg trengte et minnekort rask, gikk på nett for å sjekke prisen på et 8GB Micro SDHC kort (SDC4/8GB-2ADP), men det koster 380 kr i butikken, og bare 182 på web. Det er over dobbelt så dyrt. Er det forsvarlig ? For en som ikke handler på nett og bare tror de får en god pris på datakjeden er det jo veldig kjedelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei da. Husk at frakt fra nettbutikken til deg lett blir en hundrings på en rekke varer også, og det er temmelig mye mere kostnader ved salg i vanlig butikk. Butikklokaler, strøm og oppvarming til lokalene og lønninger til de ansatte blir fort en god del. Det er ofte slik at jo billigere ting er i butikker, jo mer koster de i forhold til priser på nettet. Minnekort havner ofte i denne kategorien, jeg husker det var senest i fjor jeg så 1 GB SD kort gå for 500 på elkjøp for eksempel.

Lenke til kommentar
Nei da. Husk at frakt fra nettbutikken til deg lett blir en hundrings på en rekke varer også, og det er temmelig mye mere kostnader ved salg i vanlig butikk. Butikklokaler, strøm og oppvarming til lokalene og lønninger til de ansatte blir fort en god del. Det er ofte slik at jo billigere ting er i butikker, jo mer koster de i forhold til priser på nettet. Minnekort havner ofte i denne kategorien, jeg husker det var senest i fjor jeg så 1 GB SD kort gå for 500 på elkjøp for eksempel.

Dersom du bor i Osloområdet er jo gjerne Netshop med hentebu og forsendelseskostnad på kr 40,- et greit alternativ. Bestiller du før 10:00 om morgenen er varen der som regel samme dag også.

Lenke til kommentar

du får handle hos komplett.no.

"Brevpakke som fraktmåte har enkelte begrensninger. Sendingen kan ikke veie mer enn 350g (inklusive emballasje) og maksimumsmålene er: Høyde 6cm, Bredde 24cm og Lengde 34cm. Varen kan heller ikke være av større verdi enn kr 800,- ekskl. mva.

Brevpakke som fraktmetode koster kr 39,-"

Endret av JuBi
Lenke til kommentar

Takk for tipsene,

Og er klar over at det koster å drive butikk, men når webshoppen kan ha fortjeneste med 180 kr, så må det sies at butikken har godt over 100% fortjeneste. Syns bare at det er en urimelig pris.

At posten koster en hundrings er jo et tema for seg selv. Jeg betaler ofte mindre i frakt når jeg kjøper ting fra USA eller Asia enn det jeg betaler i Norge. Hvor er logikken i det...

Lenke til kommentar

tar gjerne kortere tid fra asia/usa til oslo enn fra oslo og til meg i bergen også, imponerende!

f.eks en 1kg pakke kan sendes 5ganger fra england til norge for prisen av oslo-bergen, lenge leve norske postvesenet!

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...