Trancton Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Engelske forkortelser er helt ok i en engelsk setting/kontekst, brukt sammen med norske ord blir det bare for dumt. LOL, ROFL, TY, IMHO, OMG, WTF etc er helt kurante forkortelser og må ikke forveksles som med noe l337 piss! l337=fjortisgreie... Verken mer eller mindre! Det er kun fjortiser som bruker l337, og takk gud for det! Blir like kvalm av å se folk snakke om n00bs etc som jeg blir av å se fulle 18-åringer yppe seg på by'n. Skulle klesset til hele gjengen. Akkurat det samme med SMS, der fjortiser har overtatt arven til mIRC brukere, og begynt å blande inn tall med bokstaver (l337) for å skape "nye" ord. Det er bare patetisk, og enda verre blir det når det hele akkompagneres med dårlig ordforråd, kviser og tannregulering! Dropp l337 pisset, da det ikke er noen andre enn fjortiser som bruker det, og det er ikke noe mer vemmelig eller forkastelig på denne jorden enn en skikkelig fjortis! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Engelske forkortelser er helt ok i en engelsk setting/kontekst, brukt sammen med norske ord blir det bare for dumt. LOL, ROFL, TY, IMHO, OMG, WTF etc er helt kurante forkortelser og må ikke forveksles som med noe l337 piss! l337=fjortisgreie... Verken mer eller mindre! Det er kun fjortiser som bruker l337, og takk gud for det! Blir like kvalm av å se folk snakke om n00bs etc som jeg blir av å se fulle 18-åringer yppe seg på by'n. Skulle klesset til hele gjengen. Akkurat det samme med SMS, der fjortiser har overtatt arven til mIRC brukere, og begynt å blande inn tall med bokstaver (l337) for å skape "nye" ord. Det er bare patetisk, og enda verre blir det når det hele akkompagneres med dårlig ordforråd, kviser og tannregulering! Dropp l337 pisset, da det ikke er noen andre enn fjortiser som bruker det, og det er ikke noe mer vemmelig eller forkastelig på denne jorden enn en skikkelig fjortis! Enig. L337 språket er ikke noe tøft. Skikkelig teit faktisk. Personelig liker jeg HF bedre enn WTF. Har noe med at ingen skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 skal jeg være ærlige arne så må jeg si at jeg bruker lol litt. mest fordi det tar kort tid å skrive. men er enig med at det er masse teite forkortninger der ute. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Personelig liker jeg HF bedre enn WTF. Har noe med at ingen skjønner hva jeg mener. Hva faen mener du med det? Og skal noen skrive at de ler, så er det raskere å skrive "haha" enn "lol". Lenke til kommentar
hainz Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 OMFG!!! Dette er en latterlig diskusjon!!! LOL! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hva skitt mener du med det? Nettopp! HF er norsk. Forkortelse av 'Hva fa3n'. Det er lettere å skrive 'lol' hvis det som skjer er så latterlig at det vil kreve mange 'haha'. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 lol, jeg trodde det betød noe annet....tror ikke jeg skal nevne hva...bruk fantasien nei, ikke så grovt... Lenke til kommentar
slash Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 0m6, j00 d00ds 3r h3l7 n00b al75å.. j36 dr4r m3r d4m3r 3nn d3r3 k4n drømm3 0m m3d m1n3 1337 7yp1n6 5k1llz. 5å b4r3 gå å l366 d3r3!! Lenke til kommentar
machineSin Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 morsomt å lese at mange fjortiser mener de var fjortiser når de spilte cs. morsomt å lese at mange fjortiser mener forkortelser er for fjortiser. .. morsomt morsomt å se hvor mange fjortiser som kommer med sine fjortiskommentarer til denne posten. om det var veldig uklart, så er det morsomste det at fjortisene her på forumet mener at alt som ikke er bra eller til deres egen smak, er fjortisaktig Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 0m6, j00 d00ds 3r h3l7 n00b al75å.. j36 dr4r m3r d4m3r 3nn d3r3 k4n drømm3 0m m3d m1n3 1337 7yp1n6 5k1llz. 5å b4r3 gå å l366 d3r3!! Du er inni 1337-språket ser jeg... Lenke til kommentar
slash Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 joda. jeg liker å holde meg orientert. for better or for worse. det gir meg mer kredibilitet i diskusjoner. Og i tilfelle du ikke skjønte det, så var mitt innlegg VELDIG ironisk. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hva betyr "pld" ? Tror det betyr "played", hva hva betyr "played"? Bra gjort? Well done? Bra jobba? Morsomt med en som sa på IRC (les bash.org) "what the føck is wtf?!?" Spørs bare om ø'en min lurte sensuren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå