Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Under russetiden deltok omtrent 30 biler med en "terror"-aksjon mot en annen skole. I går måtte en representant fra hver russebil møte på politistasjonen, der de fikk beskjed om å betale 1000,- NOK hver. Betales ikke denne summen, ble personene som tilhørte de forskjellige russebilene truet med å få dette på rullebladet. Politiet har, etter det jeg har erfart, ikke noe bevis for hvem som har deltatt ved aksjonen, bare hvilke biler som deltok. Vil politiet vinne fram med dette? Advokat? Endret 24. oktober 2019 av Uderzo gjenopprettet innlegg Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Sterkt tvilsomt. Men du skal ikke undervurdere hvem som kan ha sett dere... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Lukter sterkt av kollektiv avstraffelse. Har politiet peiling på hvem som egentlig var til stede? Lenke til kommentar
holar Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hva var begrunnelsen for at dere måtte betale kr 1 000.- pr. bil? En form for straff, eller har dere under terroraksjonen gjort hærværk som kreves erstattet? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Høyrest litt merkelig ut, men personleg så ville eg berre betalt og blitt ferdig med det. 1000 kroner per bil er ikkje mange hundrelappane på kvar. Om du tar det vidare så er det å gamble på at politiet ikkje har bevis. Kan være at dei har bevis og vitner men på grunn av resurssbruk ønsker dei å bli fort ferdig med saka. Om du krangler å det viser seg at dei kan bevise så blir dette fort mykje dyrare og med plett på rullebladet. Men vinner du fram så slepp du begge deler. Opp til deg, men eg ville berre ha betalt. Kanskje du skal snakke litt med dei andre og bli enige i felleskap om kva dere skal gjere? Lenke til kommentar
tor1986 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 betale tusen kroner hver, for at polititet skal "glemme" saken ?? Høres ut som korrupsjon for meg men, i ekte mafia stil Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Pengane går vel strengt tatt til staten, og ikkje til politifolka sjølv. Bot er vel rette ordet. Uansett, kva dokke i denne "terror" aksjonen? Vi hadde mange av dei, og fekk aldri noko bråk med politiet. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Hvis denne historien er sann, så prøver politiet seg på en veldig spansk en. Du får ikke noe på rullebladet uten at det foreligger en rettskraftig dom på deg. Og basert på fremgangsmåten politiet visstnok benytter, vil påtalemyndighetene ha null og niks av sjanser til å få noe konkret på noen av deltakerne. Jeg ville ikke betalt en krone. Ta saken til lokalavisen og se representantene fra politiet ro for harde livet. Endret 28. juni 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hvis denne historien er sann, så prøver politiet seg på en veldig spansk en. Du får ikke noe på rullebladet uten at det foreligger en rettskraftig dom på deg. Og basert på fremgangsmåten politiet visstnok benytter, vil påtalemyndighetene ha null og niks av sjanser til å få noe konkret på noen av deltakerne. Lemfeldig omgang med fakta her? Vedtatt forelegg har samme virkning som rettskraftig dom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå