Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gå opp i vekt! Kvisleis? :P

Lapette

Anbefalte innlegg

Å begynne å ete mykje/meir er ein overgangsprosess, men det funker.
Bare fordi det fungerer på deg så betyr ikke det at det fungerer på alle. Jeg klarte et halvt år å leve på 3500 kalorier hver dag, og gikk opp 7 kilo. Men etter denne perioden har jeg blitt så jævlig lei av å proppe meg i meg mat når jeg er mett, jeg klarer ikke det mer. Noen som kanskje vet om noen medikamenter som kan gi økt apetitt? :hmm:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke dere "bare spis mye mer"-folka være stille? Det er ikke så lett som dere skal ha det til.

Når man har både høy forbrenning og i tillegg liten matlyst er det ikke så sinnsykt lett. Jeg kan være skrubbsulten på kvelden, men ikke føle meg sulten i det hele tatt på morningen.. Da er det ikke så veldig lett å dytte i seg 2000 kalorier til frokost.

Gainer eller annet kalori tilskudd er det beste alternativet for en med høyforbrenning som IKKE vil eller klarer å presse i seg masse mat.

Lenke til kommentar

Hmm, ja en god løsning er jo å gå på gainer resten av livet.. hmm

Vi sier ikke at det er lett, trur du det er lett for noen som er feit å gå ned i vekt.. Alt er en livstilsendring. Det tar tid å endre et mønster som du har lagt deg til, er du selvsagt ikke villig til å jobbe med deg selv så kan jo gainer være en grei løsning, men så slutt å klag på at du ikke "klarer" å gå opp i vekt.. Si heller; jeg har hverken vilje eller lyst å gå opp i vekt, men skal klare det allikevel.. Selvmotsigende?!

Lenke til kommentar

Stikkord: Styrketrening.

Skjønner ikke de som gir tips om å spise masse usunn mat for å bli større. Vil folk bli feit?

Såklart må du spise mye (sunt) for å ha noe å jobbe med, men ved å trene styrke i tillegg vil du jo vokse og legge på deg masse :)

Ser at du sier du trener, men vet ikke hvilken trening. Man blir ikke mye større av å jogge akkurat. :)

Lenke til kommentar

Av 26 innlegg så er det 2 luringer som anbefaler usunn mat, og det er disse du trekker frem. Og usunn mat er relativt.. Skal du spise deg opp i vekt så er det generelt ikke så farlig om du spiser noe usunn mat.. Og usunn mat er kun usunt om du overdriver mengden av det.. Salt, vann, brød, pasta, ja bortimot alt kan bli usunt om du overdriver inntaket..

Lenke til kommentar

Usunn mat+lite aktivitet funker ikke. Been there, done that. er 1.81 høy, 60 kilo. Er naturlig tynn. Har enda ikke funnet ut åssen jeg skal gå opp i vekt. Så har sluttet å tenke på det, en dag ødelegger jeg vel hele forbrenningen min og eser ut til tusen :p

Lenke til kommentar
Av 26 innlegg så er det 2 luringer som anbefaler usunn mat, og det er disse du trekker frem. Og usunn mat er relativt.. Skal du spise deg opp i vekt så er det generelt ikke så farlig om du spiser noe usunn mat.. Og usunn mat er kun usunt om du overdriver mengden av det.. Salt, vann, brød, pasta, ja bortimot alt kan bli usunt om du overdriver inntaket..

Har bare lest det mange plasser og hørt det så mye at begeret rant nok over denne gangen :p

Lenke til kommentar

For ett år siden la jeg på meg 9-10kg på ca 2mnd. Da spiste jeg så mye jeg klarte og drakk masse gainer (maltodextrin + melk). Jeg gikk konstant rundt med kulemage, ble til og med kommentert av en kompis. Men så gikk det til helvete fordi jeg fikk en intoleranse for melk, så jeg mistet alle de kiloene. Nå er jeg tilbake på melken. For å si det sånn, når du er mett, spis litt til. Med en gang du kjenner at du klarer å spise noe, spis. Mer enn du vil, til du er mer enn mett. Det er ikke gøy å gå opp i vekt når man er tynn og vant til å spise lite, men vil du så vil du. Press deg hele tiden til å spise mer. Ikke vær beskjeden med pulveret når du skal lage gainer. Ta gjerne noen skjeer med matolje i løpet av dagen. Finn ut hva som er rikt på kalorier og proteiner og spis dette.

Du må ha disiplin. Jeg har merket at hvis jeg drar på fylla ødelegger det mye, for da spiser jeg lite den dagen jeg drikker, og lite dagen etter. Drit i fylla, sitt heller hjemme å spis :p

Lenke til kommentar

Tror det er ganske individuelt. Jeg får kommentarer fra de fleste over hvor mye jeg spiser og at jeg er så tynn(er litt som Brad Pitt i Oceans Eleven, spiser hele tiden :D ). Og drikker å veldig mye melk, idag har jeg drukket 3.5 liter bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar

Greit, skal lage liste idag :) Kan poste den ikveld :) Er alene hjemme nå da og jeg er generelt ganske ubrukelig på kjøkkenet så blir mindre enn vanligvis, men blir vel litt fortsatt+at jeg har eksamen å så da blir det ikke akkurat det samme som en vanlig dag :p

Lenke til kommentar
Det er bare tull. Du er ikke noe unikt unntak, alle mennesker går opp i vekt hvis de går i kalorioverskudd. Du vil bare ikke gå inn for det.

Du sier så. Kan du ikke komme hjem til meg å fortelle kroppen min det da??? Forresten: Synes du ikke det er litt rart å veie seg, gå i en bursdagsfest hvor du får servert mye mat, spiser masse kake etc og så veie seg på morraen for å se at man har gått ned noen gram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...