Lapette Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hei sveis(er)! Gutt 20, 1.85 høy, veide meg her om dagen og fant ut at jeg veier under 70 kilo! Dvs- aaakkurat "undervektig" i forhold til BMIskalaen. Jeg trener en del, og har pussignok helt grei kropp (dog litt tynn), men er av de som aldri klarer å gå opp i vekt. Prøvd proteinkurer kombinert med mye trening, prøvd de fleste "sunne alternativene til hvordan å gå opp i vekt". Men lurer på om dere har noen "usunne" varianter jeg kunne prøvd. "Spis mye fet mat" - Ja, jo - men antar at jeg har dritthøy forbrenning, for det har også funka dårlig! Spørsmålet blir vel til syvende og sist slik; Hvilken retning skal jeg prøve meg på hvis jeg vil gå opp i vekt. Vil jo helst bli stor og "bøff" - men sliter med å få nok tid til trening mht til skole og jobb og lekser osv. Hørte no rykter om aminosyrer kombinert med proteiner og beinhard pumping. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Hva med å spise masse usunn-mat, kombinert med lite fysisk aktivitet. Endret 6. juni 2009 av Kalars Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Snakk med fastlegen din du. Eg vil ikkje anbefale deg å spise usunt og ikkje bevege deg. Det fungerer neppe bra i det lange løp. Og sist men ikkje minst - kvisleis er ikkje eit ord! Korleis! Endret 7. juni 2009 av steffenz Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Takk for tips. Haha - bare tulla med kvisleis Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Spis masse. Er ikke verre. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Likar du mjølk? Om du liker det er det ikkje vanskelig å venne seg til å drikke 3-4 liter om dagen = Mykje energi + protein Men et generelt meir Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hei, jeg har hatt samme problem som deg lenge. Jeg lurte på hva jeg skulle gjøre, og jeg prøvde alt mulig.. Å drikke 3-4 liter melk hver dag er ekstremt tungvint og ikke noe god løsning. Proteinshaker vil heller ikke hjelpe deg med å gå opp i vekt hvis du har høy forbrenning. Det eneste som hjalp meg var å bruker "Gainer". Tilskudd av kcalorier (ca. 80% kcal og 20% protein i den jeg tok), i tillegg til de vanlige måltidene dine. Da jeg brukte dette gikk jeg opp 3 kilo, over ca. 3-4 uker, noe som er en veldig god økning for min del. Denne shaken tok jeg 3 ganger daglig, men eneste ulempen var at avføringen ble veldig hard til tider. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Drikk masse cola, hele tida, spis potetgull og fløteis. Fløteis, altså iskrem, er ekstremt fetende. Nær sagt alt du spiser av fløteis legger seg som ekstra fett på kroppen. Dersom du drikker en halvliter cola og spiser en bolle potetgull og en bolle fløteis hver dag, i tillegg til ditt normale kosthold, ja da garanterer jeg deg 20 kilo ekstra i løpet av to måneder. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Drikk masse cola, hele tida, spis potetgull og fløteis. Fløteis, altså iskrem, er ekstremt fetende.Nær sagt alt du spiser av fløteis legger seg som ekstra fett på kroppen. Dersom du drikker en halvliter cola og spiser en bolle potetgull og en bolle fløteis hver dag, i tillegg til ditt normale kosthold, ja da garanterer jeg deg 20 kilo ekstra i løpet av to måneder. Kanskje for deg med normal forbrenning.. Funker definitivt ikke for de med så høy forbrenning. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Er litt moro å høre mennesker som sier dem har så høy forbrenning at dem ikke legger på seg. Når det kommer til stykket så er det snakk om energi. Aldri spis frukt og saker som har lavt energiinnhold.. Middag bør du spise mye pasta og ris, med gode gode feite sauser til.. Og viktigste måtidet du har er kvelds, få i deg nok karbohydrater.. Gjerne pasta her og.. Ditt største problem er at det tar litt tid å bygge opp magevolum, for du må lære deg å spise litt mer enn vanlig.. 5-6k kalorier skulle være nok til å gå opp i vekt, men det kommer litt an på hvor aktiv du er.. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Prøv i hvert fall å finne ut hvor mange kalorier du forbrenner i løpet av én dag: http://fitday.com/fitness/ProfileSignUp.html Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Er litt moro å høre mennesker som sier dem har så høy forbrenning at dem ikke legger på seg. Når det kommer til stykket så er det snakk om energi. Aldri spis frukt og saker som har lavt energiinnhold.. Middag bør du spise mye pasta og ris, med gode gode feite sauser til.. Og viktigste måtidet du har er kvelds, få i deg nok karbohydrater.. Gjerne pasta her og.. Ditt største problem er at det tar litt tid å bygge opp magevolum, for du må lære deg å spise litt mer enn vanlig.. 5-6k kalorier skulle være nok til å gå opp i vekt, men det kommer litt an på hvor aktiv du er.. Høy forbrenning = de som forbrenner fler kcalorier enn en normal person per dag. La oss si at en normal person som trener aktivt forbrenner 2400 kcaolorier hver dag. For å øke vekten sin på han få i seg litt over dette, f. eks 2800-3000 for grei økning. Jeg forbrenner rundt 3000 kcalorier hver dag, så jeg trenger litt over dette for å øke, noe jeg personlig syns er vanskelig siden det ikke alltid er så lett å proppe i seg masse mat, i tillegg til at dette er dyrt. Derfor ser jeg gainer eller annet tilskudd av kcalorier bedre. Og hvordan forventer du at man skal få i seg 5-6k kcal hver dag? Det er 3 ganger så mye som hva en normal person spiser. Det er selfølgelig mulig, men veldig vanskelig å proppe i seg så mye hver dag. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Vanskelig? No way.... Klarer 2000 på berre frukosten 1L mjølk 100g havregryn 200g Peanøtter (smaker godt i lag med havregryn) masse sukker over 2000 kalorier kun i frukosten. Og å drikke mjølk er ikkje tungvindt i det heile tatt. Lenke til kommentar
TheGreatClaw Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg har samme problemet som trådstarter bare at jeg er 17 år veier 55kg og er 188cm høy, ja er faktisk undervektig. Før trente jeg 3 ganger i uken men sluttet etterhvert, er ikke akuratt motiverende å ikke se så veldig mye fremgang. Det er jo sikkert fordi "musklene må bygge på noe". Bare for å forklare, når du har såpass høy forbrenning, hjelper det ikke å "spis jævla mye da lololol". Men etter å ha lest denne tråden tror jeg tar en tur innom fastlegen min selv. Kanskje det er råd å få der. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jo, det hjelper å spise mye. Hvis du spiser lite og ikke ser noen forandring etter et par uker; spis mer. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ja, om det er noe som er lett så er det å få i seg kalorier.. Som regel dem som klager på høy forbrenning spiser ikke nok.. Åh, jeg har så høy forbrenning, spiser hele tiden, etc.. BS, det er faktisk gjort forsøk på tynne og tykke mennesker, og den store forskjellen er matinntak og selvsagt aktivitet. Klager du at du ikke går opp i vekt og spiser 2-3k kalorier så har du bare deg selv å takke. Som eksempelet over, han får i seg 2k kalorier på en ganske "merkelig" måte, men det er veien å gå.. Jeg ville heller valgt 200gr usaltet peanøtter enn gainer for å si det slik.. Å gå til legen er selvsagt fornuftig om du veier 55 kg, du er undervektig ja, men ikke si til ham at du spiser mye mat.. Vær ærlig og si at du nesten ikke rører maten men likevel klarer du å ligge på 55kg.. Du har helt rett i at kroppen må bygge på noe, det heter proteiner.. Uten mat så klarer ikke kroppen å bygge og du blir faktisk ikke større.. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 spis masse animalsk fett & protein sammen med masse treige karbohydrater. unngå kunstige tilsetningsstoffer, lag velsmakende mat og spis så mye du vil. vet ikke om dette hjelper, men tror nok det er den beste måten å gå opp i vekt på en sunn måte. mettet fett er ikke farlig. ikke hør på disse folkene som sier at du skal spise en haug junkfood. for alt du vet kan det være noe som hindrer muskelvekt. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Junkfood er helseskadelig, legg på deg med naturlig mat. Altså, ikke spis mer godteri, det er en dårlig vane. Spis træge karbohydrater, sunt fett og proteiner. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Bare for å forklare, når du har såpass høy forbrenning, hjelper det ikke å "spis jævla mye da lololol". Men etter å ha lest denne tråden tror jeg tar en tur innom fastlegen min selv. Kanskje det er råd å få der. Jo, det gjer det. Og det er faktisk så enkelt. Å begynne å ete mykje/meir er ein overgangsprosess, men det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå