kris33 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Home er en helt utrolig og revolusjonerende dokumentar. Ikke bare er det den første filmen med klipp bare fra luften, men det er også den første 100% frie/gratise filmen som blir lansert i noe i nærheten av samme skala som denne. Home ble lansert samtidig på kinoer over hele verden, på DVD, på Blu-Ray, på TV og på Youtube 5.juni. Home viser mangfoldet blant livet på jorden og hvordan menneskeheten truer den økologiske balansen på Jorda. Home er overveldende, både visuellt og informationelt. Den må sees! For øyeblikket er den tilgjengelig i HD på Youtube, men vil bli tilgjengelig i enda bedre kvalitet om noen dager (når folk får rippa/encoda) Blu-Ray'en og uploada den på nettet (fullstendig lovlig) http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU&fmt=22 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 That settles it. Jeg blir vegitarianer. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Fant den i den andre tråden der oppe - hadde akkurat begynt å se den da jeg så denne tråden Virker ganske bra så langt! Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Takk for tipset! Har sett denne nå, utrolig bra dokumentar. Den har virkelig fått meg til å tenke over hva vi gjør. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Norge ble ikke nevnt i filmen, men Svergie og Danmark ble. Danmark ble sine vindmøller. Det ble sagt at 20% av strømproduksjonen kom fra disse vindmøllene, mens vi i Norge vil ikke ha møllene fordi de ser så stygge ut?! Noen prøvde å lage skog i ørkenen, men det ble til gule flekker fordi det var ikke mer vann? Noen som kan forklare litt mer? Så, er det mulig å lage ny skog eller er det ikke? At man feller all trær i et område, så mye at når det regner, så tar regnet med seg alt av mineraler - det er det dummenste mennskeheten har gjort. Da er selektiv skoghugging mye bedre. God dokumentar. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Så et lite klipp av Norge under rulleteksten. Var av et fiskeoppdrettsanlegg. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 har sett filmen, og er enig i at den er utrolig bra laget. Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Driver å laster filmen, så skal jeg se den når pepperonigrandisen min, som er i ovnen akkurat nå, er ferdig Føler noen sånne "En ubehagelig sannhet" rykk i meg når jeg hører om denne. "En ubehagelig sannhet" er jo tillitsvekkende, men når du går inn på fakta feiler den - bigtime. Se forresten "The Great Global Warming Swindle": http://video.google.com/videoplay?docid=288952680655100870 Kvaliteten er ikke så bra, men det fins alternativer. Jaja, skal prøve å se denne filmen relativt fordomsfri xD Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Norge ble ikke nevnt i filmen, men Svergie og Danmark ble. Danmark ble sine vindmøller. Det ble sagt at 20% av strømproduksjonen kom fra disse vindmøllene, mens vi i Norge vil ikke ha møllene fordi de ser så stygge ut?! Spørs om ikke Norge kommer litt bedre ut enn Danmark uansett, da vi får det meste av el-produksjonen vår fra vannkraft, mens Danmark har mye kull. Men med ett stadig økende forbruk så må også vi se på andre alternativer strømkilder om ikke enda flere elver skal demmes opp, eller vi skal importere strømmen (som da kan komme fra kull o.l.). Får prøve å få med meg denne filmen snart Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Har sett 10 minutter inn i filmen og merker meg rettet ordbruk. "the POISONOUS CO2" Jada, det var bare dette CO2'et som ga liv til oss! Snakker om å motsi seg selv her Ellers irriterte fugleperspektivet meg litt, har sett bedre dokumentarer som illustrerer bedre. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Går fortest å laste den ned fra mininova om man hater å se lang-filmer gjennom flash-spillere. Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Sett 45 minutter av filmen nå, ja - jeg vet at ikke alle her i verden har det like bra. Jeg synes ikke filmen er så bra - dette er ting jeg vet fra før herregud. Liker heller ikke måten det fremstilles på =/ Edit: Jeg gir opp - jeg orker ikke sløse 45 minutter til av tiden min. Denne dokumentaren er ikke så fantastisk som trådstarter skal ha den til å være Endret 9. juni 2009 av storken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå