Zonda Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hei! Har problemer med å koble til et trådløst nettverk i heimen. PCen finner nettverket og får det inn med full styrke, men når jeg prøver å koble til stopper tilkoblingen opp på "Aquiring network adress". Etter en stund får jeg melding om at det ikke er mulig å koble til. Det som er merkelig er at en annen PC i huset ikke har samme problemet. Der skjer tilkoblingen uten problemer. PCen som har problemer: Dell Latitude 630 OS: Windows XP Pro Trådløs router: Dlink DIR635 Kryptering: WPA (2? Litt usikker her) Noen som vet hva som kan være feil? Har koblet Dell-maskinen til andre trådløse nettverk uten problemer, så det er mest sannsynlig noe feil i dette nettverket. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Er ikke sikkert netverkskortet i den PC'en støtter WP2. Noe av problemet med kraftig kryptering, er ikke alle kort og tilhørende programvare som støtter det. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Det kan jo være det som er årsaken. Men jeg synes det virker litt merkelig at Dell-maskinen skal ha problemer med krypteringen siden den er en nyere maskin enn den som faktisk klarer å koble seg til. Det virker også som WPA2 er en krypteringsstandard som er støttet av nettverkskortet i Dellen ettersom programvaren identifiserer at det er WPA2-kryptering i det trådløse nettverket. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg ville allikevel ha prøvd, dette går ikke på alder men kvalitet på trådløse kortet. Alternativt har manageren for oppkobling mot trådløse nett hengt seg opp hvis du bruker windows 0 konfigurasjon. Du kan da eventuelt prøve å laste ned og innstalere manageren som produsenten av trådløse kortet har laget og bruke den. Gjelder spesielt Intel kort. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Ok. får prøve å endre krypteringen på routeren senere i dag da. Men det nettverkskortet som sitter i maskinen som funker er trolig av dårligere kvalitet. Det er en billigmaskin fra HP. Har prøvd å bruke både Windows og den medfølgende programvaren (Intel PROSet/Wireless), men begge gir samme resultat. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Da løste det seg. Satt ned krypteringen fra WPA2 til 64 bit. Denne krypteringen holder vel i massevis i et boligfelt? Er jo for å hindre gratispassasjerer på nettet vi har den. Noe som imidlertid var litt merkelig var at jeg ikke fikk til å logge inn på routerens weboppsett. Prøvde maskinen som har vært på nett hele tiden og Dellen. Via trådløst og kabel. Ingenting funket. Måtte derfor bruke den medfølgende CDen, og fikk få valgmuligheter, men nok til at det løste seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå