finfyr Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Har tilgang til en bankboks i den lokale banken, og har tenkt å få laget en backup av ALT jeg gjerne vil ta vare på. Ser på dette som den mest sikre løsningen jeg kan bruke, rent bortsett fra tilgangen som skjer gjennom et familiemedlem... Men hva bør jeg bruke til lagring? En harddisk som jeg legger i boksen, eller bør de alt brennes på dvd-plater? Hvilke medier går for å være de tryggeste for langvarig lagring? Takk for svar. Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Tape for dokumenter, HDD for bilder/film (om disse tar mye plass). Husk at en disk også kan ryke, så kjøp gjerne en ekstern disk med 2 disker i seg, satt i mirror. Men hva legger du i langvarig lagring? Dvd har vel en levetid på 10 år sist jeg leste om det. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 de storage grade til verbatim lover vell 20år om oppbevart korrekt men ikke direkte billige Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Det vil vel uansett komme bedre løsninger om noen år. Og da må jeg evt legge alt inn på de nye mediene. Er lettest med DVD-plater, for da slipper jeg dra i banken for å hente hd, hjem for å kopiere, så til banken igjen. Lettere å bare legge en dvd i banken en gang i måneden... Og da er det i tilfelle verbatim som duger? Noen grunn til ikke å bruke dual-layer plater f.eks.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå