BVG Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Fruen begynner å bli kravstor og forlanger 26" på soverommet, 19" har blitt for snaut nå skal hu jaggu ha HD-klar og HDMI og. Noen som har tips om en rimelig 26" med kurrant kvalitet som ikke er altfor klumpete, prisklasse 2500-4000 ca. Er det stor forskjell på lyd, bilde og kvalitet i denne klassen ? Trenger vel egentlig ikke MPEG4 og DVB-C på soverommet selv om jeg har kabel uttak der. Har ikke engang MPEG4 pg DVB-C på stue-tv'n, får vel uansett ikke nytte av det fullt ut ennå med Canal Digital pga kabelnettet dems ikke er bra nok utbygd her på Hamar(Hjellum)etter hva jeg har skjønt... Bør jeg kanskje gå for de annerkjente merkene som Samsung, Sony, LG i velutstyrte varianter i denne str./prisklassen for å være på den sikre siden ? Er usikker på om jeg gidder bruke så mye som 5000 eller mer for en soveroms-tv, og om det er verdt det. Hadde satt pris på noen tips og råd Lenke til kommentar
riroil Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Min erfaring er at mange av de billige merkene har dårlig lyd. Må nok innrømme at jeg ikke er noe ekspert, men denne skulle vel dekke behovet. Vurderer i hvertfall en slik en selv, men må finne ut hvor jeg skal ha den. Må nok ha et feste i taket. Lenke til kommentar
BVG Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Min erfaring er at mange av de billige merkene har dårlig lyd.Må nok innrømme at jeg ikke er noe ekspert, men denne skulle vel dekke behovet. Vurderer i hvertfall en slik en selv, men må finne ut hvor jeg skal ha den. Må nok ha et feste i taket. Har sett på den ja, er absolutt en av de jeg vurderer. Skal henge min på veggen når jeg får bestemt meg for hvilken det blir Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Når du først oppgraderer.. Er det en grunn til at du ikke vil ha 32"? Syns det funker flott på soverommet, og de er ikke noe dyrere enn 26" heller, da det er et mye større marked for 32". Lenke til kommentar
BVG Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Når du først oppgraderer.. Er det en grunn til at du ikke vil ha 32"? Syns det funker flott på soverommet, og de er ikke noe dyrere enn 26" heller, da det er et mye større marked for 32". Jepp, den blir rett og slett for bred. Da den skal henge på veggen inni skyvedørsgarderoben, har kun 70 cm å ta av i bredden kan kanskje tyne det til 75 cm men likevel. De 32" jeg har sett er iallefall 80 cm +- en halv centi. Så må nok nøye meg med 26" og syns det er perfekt størrelse iallefall, så er ikke sikker om jeg ville hatt større om jeg hadde plass heller... Endret 7. juni 2009 av BVG Lenke til kommentar
BVG Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Er det noen som har kjenner til JWS. Jeg hadde noen noen kraftige fronthøytalere av det merket som jeg kjøpte i 1996 for 4000 kr paret, og solgte igjen i fjor for 2000 kr. Var veldig fornøyd med de, og nå vurderer jeg å kjøpe en 26" lcd tv m/dvd spiller av samme merket. Men er usikker om det er samme kvalitet, er 2*hdmi, 2*scart, pc utgang og diverse lydutganger på den. Hadde ikke trengt dvd spiller innebygd såklart da det gjør prisen dyrere, men den finns ikke uten såvidt jeg vet. 3700 kr koster den, noen som har no kjennskap til den ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå