leonthine Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Lurte på å ta et semester eller to neste år fordi jeg ikke før nå innser at jeg nok ikke kommer inn på det jeg vil, og at alle andre valg på søkslista er uinterresante.. For å komme inn neste år trenger jeg nok studiepoeng for et år, pluss alderspoeng, derfor lurte jeg på om noen visste noe om hvordan reglene er for vekting av et år i feks usa.. (tror det er forskjellige regler for å ta det i midten av en master eller bachelor, enn å ta det separat..) Håper noen vet mer en meg om dette..Gudene vet at rådgiverne på skolen min er ubrukelige.. Leo Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hvis dette ett-årige studiet gir deg 60 ECTS-poeng (systemet brukes vel så godt som overalt?), så er det bare å søke om godkjenning (usikker på hvem som godkjenner), så får du skolepoeng. Hvilket studie skal du søke på? Du har ikke vurdert å forbedre karakterene dine heller? Det kan jo kombineres med en del reising. Jobbe litt, reise litt og lese mye et år så klarer du nok å få opp snittet ditt mer enn 0,2 karakterer (to poeng, det du får for 1 års høyere utdanning). Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Vil inn på Juss, og regner med at jeg ender opp med sånn 4,8 eller noe.. Jeg var under oppfattning av at man fikk 2 poeng hvert semester, dvs da 4 + 2 alderspoeng for ett år.. men ok.. Greia er jo bare det at jeg har 4 eller 5, med unntak av noen 6ere.. Føler jeg må ta opp så mange for å merke noen forskjell.. Er sykt keen på å studere internasjonale relasjoner eller noe i USA ett år.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Du får 2 for 60 studiepoeng, og det er maks. Med 48 + 4 poeng kommer du sannsynligvis ikke inn i Tromsø engang til neste år. I 2008 var kravet mellom 55 og 56 poeng, så du må nok pent belage deg på å forbedre karakterene dine. Hvor mange karakterer får du på vitnemålet ditt? Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Det er andre poengberegninger til høsten.. (samtidig er det jo gjort store kutt i studieplassene i Oslo..så det er vell ikke godt og si uansett hvilken vei døra slår..) 22 om jeg ikke tar helt hakkende feil. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Bah. Det visste jeg selvfølgelig, jeg som er fjern. 52 poeng er nok uansett heeelt på grensen til hvorvidt du kommer inn eller ikke, så jeg ville definitivt satset på å forbedre noen karakterer. Hvis du erstatter tre firere med seksere, så får du 51 karakterpoeng, og det er definitivt ikke vanskelig. Endret 6. juni 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Ja, ser helt klart at du har et poeng eller to der.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Det kan jo også kombineres med reising. For all del, et år med studier i USA er slettes ikke dumt, men det er veldig dyrt, og du er definitivt ikke garantert opptak til juss-studiet etterpå. Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Ja.. Kansje litt problematisk å ta en privatist eksamen om man er i USA... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Du trenger ikke reise i et halvt år av gangen, da. Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Om jeg skal ta noe i USA vil jeg jo gjerne fullføre & få alle creditsene.. ellers er det litt wasted money and time.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Nå har jo jeg anbefalt deg å ta opp karakterer, jobbe og reise i stedet for å dra bort et år og studere på heltid, og det er det jeg snakker om. Selvfølgelig drar du ikke over og dropper ut av studiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå