cnf Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Har en jawa 350 som ikke starter, starter til men tydligvis bare på en plugg,da det er bare den ene potta som blir varm.Noen som kanskje har peiling på hva det kan være????På forhond takk for hjelpa Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 bytt plugger hvis du ikke allerede har gjort det Lenke til kommentar
cnf Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 bytt plugger hvis du ikke allerede har gjort det Har byttet plugger men det hjalp ikke noe,så må nok få noen bedre tips Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Får du gnist på pluggen? Er pluggen våt? ( får den bensin? ) Lenke til kommentar
cnf Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Får du gnist på pluggen?Er pluggen våt? ( får den bensin? ) Ja begge pluggene gnistrer og er våte.Når den starter til så kommer det mye søl ut av den potta som blir varm. Lenke til kommentar
cnf Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 sjekk kompresjonen Hvordan gjør jeg det da.Har ikke så veldi til peiling på motor.men ha en som hjelper meg da.Bare er interisert i hvordan det gjøres for å "late" som jeg har litt peiling,hehe Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 bruker et måle apparat settes nedi der pluggen står, koster vel rundt 200 på biltema Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 sjekk kompresjonen Hvordan gjør jeg det da.Har ikke så veldi til peiling på motor.men ha en som hjelper meg da.Bare er interisert i hvordan det gjøres for å "late" som jeg har litt peiling,hehe For å sjekke kompresjonen i den kalde sylinderen tar du først ut pluggene av begge sylinderene og dreier rundt. dette skal gå lett. Så setter du i plugg i den som ikke sviver og dreier rundt - skal være vanskelig å vri til et visst punkt (når stempelet tar turen ned). Så tar du likegodt å tar ut pluggen av den ene og i i den andre å gjentar så sammenligner du resultatet. Er den ene lettere å dra enn den andre er det dårlig komp. Kanskje litt stress forklaring, men får duge fra min side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå