xantarion Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Hei, hei! Så reklamen på TV for mr123.com. Jeg logget inn for å registrere meg, og satt meg ned for å lese betingelsene (noe jeg har funnet ut er lurt...) Noen punkter som er greit å merke seg: Ved å legge inn bud på Mr123.com eller ved å registrere deg, gir du Mr123 og andre partnere rett til å sende deg informasjon og/eller reklame via SMS, på telefon eller e-post. +Mr123 er ikke ansvarlig for produktinformasjon og -spesifikasjoner på Mr123.com...de kan med andre ord skrive hva som helst for å selge deg det, så vise tilbake til denne. +Mr123 forbeholder seg retten til å endre ovennevnte betingelser for pågående auksjoner til enhver tid ved å melde fra om endringene på nettstedet. Den nye betingelsen trer i kraft umiddelbart etter at den er lagt ut på nettstedet. +Ett enkelt bud lagt inn gjennom budkontoen koster 1 bud. Innlegging av et bud via tekstmelding koster £1,50 + eventuelle operatøravgifter. Budavgiften er en behandlingsavgift...minimum 15 kroner! Hater selskaper som lager slike betingelser, fraskriver seg et hvert ansvar for alt. Endret 6. juni 2009 av xantarion Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Ca. 10 kroner pr bud. Ser på siden at en GPS ligger på 60,80 kroner nå (med en budøkning på 0,10 kroner vil dette si at mr123 allerede har tjent ca. 6000 kroner på GPS til nå... rått!) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Har vært snakket om slike svindelfirma før, og de som har blitt opprettet i Norge tror jeg har blitt tvunget til å legge ned virksomheten. Men dette firmaet, sikkert eid av de samme som eide et av de nedlagte norske firmaene, er vel stasjonert i utlandet (England, om vi skal dømme etter valutaen), og da er det tydeligvis fritt frem for å svindle godtroende og dumme nordmenn. Mr123 og lignende sider er ikke annet enn et lotteri, der man kjøper svinedyre lodd. Selv om man får en GPS til 60 kroner, kan man fort ha betalt mer enn den er verdt mtp "budavgiften". I tillegg har alle andre som også har hatt lyst på den tilsammen betalt det flerfoldige av hva den faktisk er verdt. J*vlig smart system, men det er ikke annet enn svindel Lenke til kommentar
Kurt-Angle Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 De må jo tjene store penger på dette. Bare å se på "Oppussingen du har drømt om", der du får £4.000 til å pusse opp i hjemmet. Der er gjeldene pris nå på 3835kr, vist du da går ut fra at alle som har lagt inn bud der har kjøpt 500 bud pakken (lite sannsynlig), så har de tjent ca 260000 bare i bud avgifter før auksjonen er ferdig. Samme med Travellink Gavekort på en verdi av 8000kr, der de snart har tjen 120000 i bud avgifter. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det som vi i tillegg må regne inn er alle budene som kommer i budperioden. Kan jo være si 20 stk som legger inn bud i de 2 minuttene de holder på, SÅ øker det bare med 10 øre. Så den prisen produktet er kommet opp i, er det MINST 2 bud for hver økning. I realiteten er det vel ganske mange flere bud som blir lagt pr. økning. Så pengene som er hentet inn for hver økning alene er sikkert 100vis av kroner. Lenke til kommentar
peamlie Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Leste nylig at Forbrukerombudet har bestemt at mr123 ikke er å anse som et lotteri, og derfor kan holde på med sin forretning tilsynelatende så lenge de vil... Personlig synes jeg det er hårreisende. Et minimumskrav burde jo ihvertfall væreå vise hva bedriften EGENTLIG tjener på ett salg. Noen av disse auksjonene må jo komme opp i helt sinnssyke kalkyler. En annen ting som er uheldig er at jeg kan vel tenke meg (dette blir jo bare gjetting,men uansett) at en stor del av brukerne er mindreårige, som er mindre skeptiske til "for godt til å være sant" tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå