Donnie Darko Skrevet 6. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Vil gjerne vite hva dere synes om dette bildet. Er klar over at steinen er noe ute av fokus, men sånn ellers. Endret 6. juni 2009 av Commencal Lenke til kommentar
BSP Skrevet 6. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2009 Sånn ellers så synes ikke signaturen din så godt. Vet ikke helt om jeg likte rammen rundt, særlig ikke den grå delen. Men på den andre siden har du fine farger i bildet:) Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 6. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2009 Ta vekk det grå partiet så kan det funke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 6. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2009 Verken ramma eller signaturen var noe som falt i smak for min del. Synes du har fått fram fargene og kontrastene veldig bra, så der har jeg ikke noe å si på. Selve komposisjonen kunne ha vært gjort bedre. Det ser ut som om du bare har bøyd deg ned og tatt bilde av en stein som du så på bakken. Så gjerne ta den med deg og sett den forskjellige steder og ta bilde fra forskjellige vinkler. Ikke at gresset ble så alt for dumt, men... litt sånn bob-bob-følelser om kompen når jeg ser det igjen. Men prøv det som jeg sa med å variere litt mer =) Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2009 Takk for svar. Når det gjelder signaturen skal den vekk, fikk bare ikke gjort det. Den grå ramma skulle heller ikke vært der. Er også enig med at komposisjonen kunne vært bedre, men likte veldig godt fargene. Skal prøve å ta fra forskjellige vinkler også. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 7. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2009 Veldig fint bilde, flotte farger! Jeg synes at den grå ramma stjal litt av showet, den svarte kan gjerne være der. Signaturen ble altfor mørk. Enig med Egil om komposisjonen. Ellers var det bra Natrich Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 7. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2009 @Commencal: Nå er jeg ikke sikker på hvilket bildebehandlingsprogram du bruker men de aller fleste har mulighet for lag. Lær deg å bruke lagene til din fordel. F.eks ett lag for ramme, ett lag for signatur, ett lag for bw osv. Da er det så utrolig mye lettere å gå tilbake dersom du ser at den rammen passet ikke helt likevel. Da trykker du bare slik at det laget ikke blir synlig i stedet for å gå heeelt tilbake til start. =) Dette med lag er forvirrende og ikke så lett i starten, men det finnes mange gode tutorials på nettet, samt at du lærer mens du holder på. Bare husk å ikke lagre den behandlede versjonen over orginalversjonen. Lag deg en egen mappe på harddisken som du kaller for f.eks "Arbeidsfiler", så lagrer du arbeidsfilene (.tiff, .psd osv) i den mappen. Selv vil jeg anbefale deg å lagre som .tiff. Ikke lagre en resizet versjon av bildet, men heller størst mulig. Når du er ferdig med all bildebehandlngen, så kan du resize bildet og lagre det som .jpg under en mappe som f.eks heter "Ferdig behandlet". Beklager dersom du allerede visste dette og at jeg kanskje fikk deg til å framstå som helt amatør, men det er ment som gode råd og vink til en god arbeidsflyt. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2009 Forøvrig så synes jeg hele den "lilla " tingen skulle vært i fokus. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2009 @Commencal:Nå er jeg ikke sikker på hvilket bildebehandlingsprogram du bruker men de aller fleste har mulighet for lag. Lær deg å bruke lagene til din fordel. F.eks ett lag for ramme, ett lag for signatur, ett lag for bw osv. Da er det så utrolig mye lettere å gå tilbake dersom du ser at den rammen passet ikke helt likevel. Da trykker du bare slik at det laget ikke blir synlig i stedet for å gå heeelt tilbake til start. =) Dette med lag er forvirrende og ikke så lett i starten, men det finnes mange gode tutorials på nettet, samt at du lærer mens du holder på. Bare husk å ikke lagre den behandlede versjonen over orginalversjonen. Lag deg en egen mappe på harddisken som du kaller for f.eks "Arbeidsfiler", så lagrer du arbeidsfilene (.tiff, .psd osv) i den mappen. Selv vil jeg anbefale deg å lagre som .tiff. Ikke lagre en resizet versjon av bildet, men heller størst mulig. Når du er ferdig med all bildebehandlngen, så kan du resize bildet og lagre det som .jpg under en mappe som f.eks heter "Ferdig behandlet". Beklager dersom du allerede visste dette og at jeg kanskje fikk deg til å framstå som helt amatør, men det er ment som gode råd og vink til en god arbeidsflyt. Jeg har nettopp skaffet meg Lightroom og prøver ut litt forskjellig. Vet ikke om det med lag går i Lightroom, men bruker som oftest lag når jeg arbeider i Photoshop. Og jeg er vel det man kan kalle amatør (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå