Cho-san Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Hei. Lurte berre på om det er riktig at ein kan slutte på dagen om ein ikkje har kontrakt? Altså å sleppe dei 30 dagane? Synes å hugse å ha lest det ein plass. Stemmer det? Takk Endret 6. juni 2009 av Cho-san Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 En arbeidskontrakt er kun et skriftlig dokument som uttrykker at det eksisterer eller kommer til å eksistere et arbeidsforhold. Oppsigelse av et arbeidsforhold følger de samme reglene med eller uten arbeidskontrakt. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 forståleg nok. Når vi først er i gang kan vi kanskje få bekrefta/avkrefta noko anna. Er det slik at du må jobbe ein månad frå neste månad? Om ein til dømes seier opp 2 april, må ein då jobbe ut heile april før ein kan begynne på oppsigelsesmånaden? Og gjelder dette sjølv om ein berre er ekstrahjelp? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Oppsigelsestiden begynner å løpe den første i måneden etter at du sa opp. Dette gjelder alle, selv bare ekstrahjelper. Oppsigelsestiden er også minst en måned, eller 14 dager hvis du har inntatt prøvetid i kontrakten din og du sies opp i prøvetiden. Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Om du ikke har noen kontrakt, så kan du gå på dagen. Da har ikke arbeidsgiver noe håndfast som binder deg til å være ut feks. 14 dager.. Mener ihvertfall jeg å ha lært..? Kan hende han over meg vet mer, men er ihvertfall slik jeg har oppfattet det. Hvis du derimot fortsetter i jobben anebefales det sterkt at du får en kontrakt da du heller ikke har noen særlig rettigheter om det skulle oppstå noe.. Leo Endret 9. juni 2009 av leonthine Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg sluttet på dagen en gang (hadde ikke kontrakt). Men det var et useriøst, dog stort, firma, så sjefen visste vel at jeg ville lage problemer hvis jeg ikke fikk gå Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Om du ikke har noen kontrakt, så kan du gå på dagen. Da har ikke arbeidsgiver noe håndfast som binder deg til å være ut feks. 14 dager.. Mener ihvertfall jeg å ha lært..? Da har du lært feil.. Oppsigelsestidene gjelder uansett. At det i praksis muligens kan være lettere å slutte på dagen når man ikke har kontrakt, er en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå