rakfish Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Grunnet mange bluescreens osv har eg nylig testa mine Corsair Dominator brikker hver for seg med memtest86. Den ene brikka viste over 6100 errors helt til pc'n plutslig reboota seg etter 11 timers testing. Den andre brikka var det 0 feil på. Kan eg da gå ut ifra at brikka med errors er ødelagt, eller er det mulig å "fikse" den på et eller annet vis? Om eg da må erstatte denne defekte ram brikka, må eg da skaffe et helt nytt kit (altså 2x2 gb) eller kan eg f.eks. skaffe disse i lag med den 2gb brikka som fungerer? Eventuellt noen andre gode forslag? På forhånd takk! Endret 6. juni 2009 av Shox- Lenke til kommentar
War Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Kan du ikke sende dem i retur pga ødelagt vare? Du kan kjøpe nye brukker, helst lik men det behøver ikke være fra samme "kit" Eneste det garanterer er at de er produsert i samme uke. Lenke til kommentar
rakfish Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Eg tenkte faktisk ikke på det Skal returnere til komplett. Men har et spørsmål til. Mens RAM'en er sendt i retur, vil det gå greit å bruke kun 1Gb 800mhz RAM i mellomtiden på vista ultimate 64bits? Snakker da ikke om spilling og tunge oppgaver, men bare for surfing o.l. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Lette oppgaver ja, det 99% av maskinene kjører på. Ikke rart folk ser negativt på Vista. Lenke til kommentar
gammern Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Sjekk at hovedkortet virkelig gjennkjenner brikkene korrekt, timings og volt settings. Mulig du kan justere dette manuelt i bios til en setting som ikke får brikkene til å tryne. Er de satt til "spec", er det bare å returnere sakene. Du kan eventuelt dobbeltgardere deg mot et testet-ingen-feil-funnet-svar fra selger ved å teste brikkene i en annen maskin. Jeg har et billig-kit fra TwinMOS som skal kjøre 6-6-6-18 400MHz med 1.8v. Resultatet i to forskjellige hovedkort, G45 og Q35 chipset, taler for seg selv. Merk at her kan Memtest86 gå flere pass før den finner feil. Disse brikkene produserte bluescreen en sjelden gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå