Gå til innhold

ULTIMATE (Vifteløst) RADEON 9700 ATLANTIS PRO


Anbefalte innlegg

Hei Eksperter

Er det noen av dere som har ULTIMATE RADEON 9700 ATLANTIS PRO fra

Sapphire.

Dette korte er vifteløst og har bare kjøleribber.

 

Hvordan fungerer dette kortet seg uten vifte???

Er det plass til et PCI kort vedsidenav??

Har dette kortet noen fordeler/bakdeler ift de andre Radon kortene??

 

På forhånd takk

 

John Kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan fungerer dette kortet seg uten vifte???

Kortet fungerer ved hjelp av heatpipe teknologi. Det går ut på at ei væske i et rør som forbinder for og bakside av kjøleren fordamper og blir til væske igjen. Mao. flytter varmen fra core til den store kjøleribba som er på begge sider av kortet. Kortet gir samme ytelse som et normalt kort.

 

Er det plass til et PCI kort vedsidenav?

Jeg har ikke erfaring med kortet selv, men jeg har erfaring med lignende kjøleløsninger (Zalman 80A-HP) og der er det ikke plass i den PCI slotten som ligger lengst inntil AGP-slotten. Det går med braketter som ekstra usbutganger osv, men du må ha et veldig lite normalt kort for å få det inn. Ikke regn med at det går.

 

Har dette kortet noen fordeler/bakdeler ift de andre Radon kortene?
Du slipper en del viftestøy, så bor det en liten støyfanatiker i deg er dette kortet noe for deg. Du får også bedre kjøling enn originalt hvis du setter på ei vifte på ribba. Bakdelen er vel hovedsaklig at du mister litt av overklokkingsmulighetene med mindre du setter på ei vifte. Vifta trenger ikke å gi mye luftstrøm, så lenge det er litt luftflyt funker den minst like bra som originalt. Har du et kabinett med vifte i sidedøra over grafikk-kortet vil det være mer enn godt nok selv om du skal klokke litt.

 

NB: Jeg har ikke prøvd AKKURAT den kjøleløsningen, dette er bare erfaringer med Zalmans versjon av samme sak. Men går ut ifra at det meste også gjelder denne.

Lenke til kommentar

jeg hadde heteproblemer med originalkjølingen og satt inn en zalman heatpipe og alt ble bare velstand, kortet er nok så kalt men jeg har også vifte i døren på kabinettet som konstant blåser rett på skjermkortet (de som fulgte med kabinettet på 7 volt, xaser 6000).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...