Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Løst - HJELP! Får ikke slått av maskinen, den oppfører seg helt merkelig....

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en laptop av merket Acer Aspire 5720z med Vista.

Nå kl 18.10 låste plutselig klokka seg, og jeg får ikke opp vinduene som ligger på oppgavelinja. Det virker som den er helt låst... Jeg har liksom ikke vært borti noe. Like før kl 18 registrerte jeg meg på et nytt forum, kan det være noe derfra?

Jeg får ikke opp start-knappen heller, så jeg får jo ikke restarta eller slått av maskina heller.

Den reagerer heller ikke når jeg trykker på av/på knappen, uansett hvor lenge jeg holder den inne....

Noen kloke hoder der ute som har noen anelse om hva det kan være?

Endret av Memetro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta ut batteriet og trekk ut strømkabelen.

Funka det ja.... Var så frustrert her at jeg tenkte ikke på den løsningen.... *flau*

Tusen takk for tipset ;)

Men, den er veldig treig, så får sende den inn på en sjekk.....

Lenke til kommentar

Høres ut som maskinen har låst seg - altå et program, eller operativsystemet seg selv som gikk i vranglås og crashet slik at alt på skjermen låser seg - en såkallt hardcrash på nerdespråk.

Det kan ikke forårsakes av å bare registrere seg på et forum, bare så det er nevnt.

Om det skjer bare èn gang, så er det ikke egentlig noen stor grunn til bekymring. Om det er noe som begynner å skje med om og om igjen så kan det vare mange forskjellige grunner til det desverre - både feil i makskinvare eller i programvare - og da må vi ha mer info for å komme med gode froslag i så fall.

Håper det ikke skjer fremover da :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...