Gå til innhold

Er Samsung LE40A866 et bra tv enda?

Anbefalte innlegg

Vurderer LE40A866 fra Samsung. Det er jo ikke fra de nyeste modellene, men generasjonen før. Har lest en del tester fra desember 08 til mars/april 09, og de er utelukkende positive, og eg synest designet på disse tv'ene er veldig bra. Tynt er jo ikke feil.

Er skeptisk til å gå opp såpass i pris som eg må for den nye LED serien, og synest egentlig 866 er finere enn 6 serien av LCD tv'ene som kan sammenlignes fra Samsung.

Noen kommentarer til mitt "valg"?

Tenker litt på billedkvaliteten fra 866 til f.eks 655, er den verdt pengene? Eller er det like greit å gå for 866?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal få brukbare SD bilder på en lcd skjerm så må du ha en dekoder med hdmi. Coax rett i tv-en blir ikke bra i det hele tatt og scart fra dekoder til tv blir heller ikke optimalt.

Lcd er konstruert for hd kilder! Oppskalering er ikke noe systemet er videre egnet for.

Det var heller ikke panelenes evne til å vise flotte bilder som gjorde at folk kvittet seg med sine gamle billedrør for noen år siden. Det dreide seg som størelse og at tv-en rett og slett var flatt slik at den ikke trengte å dominere tv stuen slik de gamle crt-ene gjorde.

Allikevel har produsentene de siste to årene blitt langt flinkere på dårlige signaler, men fremdeles er det variabelt hva de får til. Hvis det er virkelig gode tv bilder man søker så er fremdeles crt det beste systemet for dette.

Plasma som på lik linje med crt er fosforbasert kommer på en god andre plass når det kommer til SD signaler. panelene skalerer langt bedre og bilder ser myker og renere ut. Du kan gå tilbake to generasjoner å finne plasmaskjermer som leverer bedre tv signaler enn de "hoteste" lcd skjermene gjør i dag. Det forbauser meg faktisk at både PG6000 og PX80 viser langt mer dynamiske tv bilder enn Samsungs nye LED 7 serie. Når du tar prisforskjellen i betrakning så er det ingen tvil om hva som gir det beste bildet for hver tusenlapp du invisterer i din tv.

Til syvende og sist er det SD signaler vi bruker mesteparten av tiden på... Full HD kommer ikke til å dominere tv på mange år... Faktisk så mange år at den tv-en man kjøper i dag har man byttet ut innen den tid. De HD sendingene vi ser i dag er heller ikke Full HD. De er maks 1080I...

Lenke til kommentar

Nå ser vi ikke så innmari mye TV, blir mest filmer og tv serier enten fra PC eller fra en BluRay spiller.

Vet dette med SD signaler, men nå er det nå en gang slik at skjermen me skal kjøpe skal være flat :)

Så dette vektlegger eg ikke så tungt. Plasma vil eg ikke ha, da den også vil bli brukt til spilling fra PC og konsoll.

Så i morgen tror eg det blir bestilling av LE40A866. :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Samsung A886 46" og den fungerer utmerket! Bruker den til Get digial-tv (HD-Dekoder), PS3 og Xbox 360. Jeg mener selv den er helt rå på vanlige tv-sendinger (I forhold til andre tver jeg har sett). Og til å se Blu-ray materiale på er den veldig veldig god, kan kanskje til tider være "for" virkelig til å være sant.

Men som nevnt tidligere i tråden her, bør man bruke digital-tv med en HD-dekoder.

Lenke til kommentar

Da har eg fått TV, og testet analoge signaler, HDMI fra pc på 1080p, streamet xvid over nettverket (tv på kabel, pc på trådløst) samt litt innholds bibliotek og den internett linken (værmelding etc)

Eg er overveldet. Helt konge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...