Gå til innhold

Madla, September. Både Luft og Sjø

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Korleis kan ein lettast transportere seg frå Sola flyplass til Madla? Kor lang tid må ein berekne? Ikkje aktuelt å køyre buss i 7-8 timar for å kome seg ned der, blir nok fly frå Bergen.

Tar eg fly 16:20 så er eg på Sola kl 17. To timar å kome seg til Madla må gå bra.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg tar båt fra Bergen søndag kl 12:40 og er fremme der ca i 5-tiden. Ekke gale det heller.

Får ta meg en is, litt mat og røyk på båten viss det er lov :D

Men fy faen så spent jeg er nå. Alle kopisene mine har blitt flyttet fra Madla til Haakonsvern denne uken, så nå skal jeg inn helt alene. Og kondisen er på sin verste akkurat nå :D (lenge siden sist gymtime på skolen..)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar
Korleis kan ein lettast transportere seg frå Sola flyplass til Madla? Kor lang tid må ein berekne? Ikkje aktuelt å køyre buss i 7-8 timar for å kome seg ned der, blir nok fly frå Bergen.

Tar eg fly 16:20 så er eg på Sola kl 17. To timar å kome seg til Madla må gå bra.

Ta flybussen som går hvert 20.min.. Koster 45 kr for militært personell. Stopper like utenfor Madlaleiren. Bruker rundt 10-15 min...

vZ.

Endret av vZ
Lenke til kommentar

Visste at jeg vil få bruk for ett brukernan her inne en dag. :p

Skal inn den 30. jeg og, i luftforsvaret riktignok.

Kjenner jeg er ganske redd for å bli kastet ut bare pga dårlig form. Kan dette skje hvis man virkelig ønsker å være der?

Jeg har hørt ventinga de første dagene er ganske kjip, så jeg håper noen andre har med DS. :p

Lenke til kommentar

Man blir ikke kastet ut fra Førstegangstjenesten pga. dårlig form, men du kan jo ikke regne med å havne i den sprekeste tjenesten heller da.

Uansett så kan formen bedres betraktelig på ganske kort tid hvis du ønsker det.

Går du befalsskoleutdanning så er det fysiske krav som må holdes og du blir testet jevnlig.

Lenke til kommentar

haha. lurte på det samme :p

Har pleid å få 5-ar på coopertestene på skolen, men likevel har kondis aldri vært helt min ting.

Og nå er det vel 4 måneder siden sist jeg løp. Trener styrke 2-4 ganger i uken, men jeg tror ikke jeg får bruk for akkurat den typen styrke i millen.

Det går vel buss fra havnen der hurtigruten stopper også? er i Stavanger i 5-tiden og har da 2 timer på å komme meg til Madla. Det er jo Søndag, sikkert begrenset med busser da?

Lenke til kommentar

Har pleid å få 5-ar på coopertestene på skolen, men likevel har kondis aldri vært helt min ting.

Og nå er det vel 4 måneder siden sist jeg løp. Trener styrke 2-4 ganger i uken, men jeg tror ikke jeg får bruk for akkurat den typen styrke i millen.

Det går vel buss fra havnen der hurtigruten stopper også? er i Stavanger i 5-tiden og har da 2 timer på å komme meg til Madla. Det er jo Søndag, sikkert begrenset med busser da?

Hehe. Jeg er heldig nok til at min far bor i stavanger så jeg har praktisk talt privatsjafør til og fra madla. :p

Lenke til kommentar

Buss 29 går til Madlaleiren, men den går ikke fra Fiskepiren (havnen). Du må gå til bussterminalen, ca 10 min gange.

Sjekk kolumbus for rutetider og kart.

Ellers kan du ta taxi, ettersom det trolig er flere som reiser sammen.

vZ.

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt togbillett som gjør at jeg ender opp i Stavanger i 23-tiden. Oppmøte er 08.00 i Madla. Hvilke muligheter har jeg? Annet enn hotel helst...

Jeg tror du kan dra til leiren allerede da og få overnatte der, men da tror jeg du må ta kontakt med de på forhånd.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat mange tok fra Drammen/Asker til Stavanger... Det ene, som jeg tar, går i 16-tiden og det andre går i 23-tiden. Sistnevnte hadde kommet fram til Stavanger halv 8 på morran - noe som for meg hørtes perfekt ut, men beskymtingsfulla mamma nektet meg den i tilfelle forsinkelser o.l.. Sikkert smart, men uansett ganske dritt.

Lenke til kommentar
Ikke akkurat mange tok fra Drammen/Asker til Stavanger... Det ene, som jeg tar, går i 16-tiden og det andre går i 23-tiden. Sistnevnte hadde kommet fram til Stavanger halv 8 på morran - noe som for meg hørtes perfekt ut, men beskymtingsfulla mamma nektet meg den i tilfelle forsinkelser o.l.. Sikkert smart, men uansett ganske dritt.

Kjenner til det. Skal ha skikkelig middag med forret, desér og alt det der imorgen fordi jeg reiser.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...