SCV Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 egentlig ingen dum tanke. Røykdykkere på skuta mi banna iallefall da de største ombord lekte døde under øvelser, var vist sykt tung opp trange leidere og styr. Hadde selv en kompis som var for "feit" til og komme på båt, Jeg syns dog ikke han er feit, bare ganske kraftig. 2 år siden. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Vel, hvorfor du veier mye har lite å si når du ligger i svime på rommet ditt og må bæres ut fra et brennende skip. Det er i hvert fall det som er tanken bak. Et lite eksempel: 195cm - 82 kg = 21 i BMI = Normalvekt. 170cm - 82 kg = 28 i BMI = Overvektig. Om den ene har høyere BMI enn den andre, er ikke dermed sagt han er tyngre å bære ut Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det får du si til GiS, og ikke til meg Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Er det lurt å ha med seg minst mulig klær til rekrutten første uken? Man får jo ikke brukt sivile klær uansett. Vet ikke hva jeg skal ha med av klær bortsett fra undertøy og sokker. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Én okei jeans, og en behagelig joggebukse eller lignende. Samt en genser og et par t-skjorter. Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Du får ikke dra ut av leiren før etter to uker og det er uniformsplikt i tre uker, så hvis du skal hjem den første helga du har lov til å dra hjem (noe jeg forøvrig ikke anbefaler, da utelivet i stavanger er noe helt unikt den helga) trenger du egentlig ikke ha med annet enn boksere, hvis du er skeptisk til forsvarets undertøy. Planlegger du derimot å drøye hjemreisen litt, anbefaler jeg at du tar med et par skift. Internett på madla finnes på velferden, både pc'er som er koblet opp og wifi. Selv kjøpte jeg mobilt bredbånd, for å slippe å dra ned på velferden. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Én okei jeans, og en behagelig joggebukse eller lignende. Samt en genser og et par t-skjorter. Høres bra ut. Takk begge to. Skal nok hjem i helgen om jeg får anledning til det. Har en dame som (forhåpentligvis?) venter på meg Endret 5. september 2009 av baBuShKa Lenke til kommentar
kurko Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Skal nok hjem i helgen om jeg får anledning til det. Har en dame som (forhåpentligvis?) venter på meg Samme her. Og kommer jeg hjem i uniform er jeg lovet et skikkelig jordskjelv Lenke til kommentar
SCV Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 håper du ikke er i sjøforsvaret alt som møtte meg hjemme var latter, men gakk gakken ser latterlig ut. Lenke til kommentar
kurko Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 håper du ikke er i sjøforsvaret alt som møtte meg hjemme var latter, men gakk gakken ser latterlig ut. Vell, kan ikke si jeg skal i luft vertfall Kanskje hun har en fetish for tegneseriefigurer... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Kva bør ein ha med seg ved første oppmøte som er heilt nødvendig? Har ingen planar om å bli værande, men skulle uhellet være ute er det greit å være forberedt. Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det er også BMI-krav for å komme på båt, med mindre det er blitt fjernet. Det ble i alle fall introdusert for et par år siden. Må være under 25, tror jeg. BMI-krav finnes, men brukes sjelden. Da hadde man tømt fartøyene for personell. En ide Finseth hadde som var god, men ikke gjennomførbar. På svært mange av fartøyene er det også svært vanskelig å holde på den fysiske formen man hadde. Spesielt de fartøyene som seiler lenge og langt om gangen. Å avsette tid til fysisk når man går krigsvakter er heller ikke greit. Spesielt ikke på eget initiativ. Lenke til kommentar
vZ Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Kva bør ein ha med seg ved første oppmøte som er heilt nødvendig? Har ingen planar om å bli værande, men skulle uhellet være ute er det greit å være forberedt. Ta med: - Toalettsaker - 1 sett med klær (bukse, genser, ytterjakke, t-skjorte, sokker, undertøy) - Alt du har av papirer (vitnemål, legeerklæring, attester, reiseregninger, innkallingskort) - Lommebok, bankkort, mobil, snus/røyk, mat/snacks Ellers godt humør. Ikke ver redd, vi er snille vZ. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det er også BMI-krav for å komme på båt, med mindre det er blitt fjernet. Det ble i alle fall introdusert for et par år siden. Må være under 25, tror jeg. BMI-krav finnes, men brukes sjelden. Da hadde man tømt fartøyene for personell. En ide Finseth hadde som var god, men ikke gjennomførbar. På svært mange av fartøyene er det også svært vanskelig å holde på den fysiske formen man hadde. Spesielt de fartøyene som seiler lenge og langt om gangen. Å avsette tid til fysisk når man går krigsvakter er heller ikke greit. Spesielt ikke på eget initiativ. Man blir ikke feit av å ikke trene, man blir feit av å spise for mye. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Man blir ikke feit av å ikke trene, man blir feit av å spise for mye. Og hva er det eneste man gleder seg til på båt når man er ute å seiler? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Man blir ikke feit av å ikke trene, man blir feit av å spise for mye. Og hva er det eneste man gleder seg til på båt når man er ute å seiler? Har ikke vært på båt, så det veit jeg ikke. Men tipper å gomle i seg den gode maten de får. Men det er disiplig som gjelder Spise riktig! Endret 18. september 2009 av ing-cognito Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Har ikke vært på båt, så det veit jeg ikke. Men tipper å gomle i seg den gode maten de får. Men det er disiplig som gjelder Spise riktig! hehe, nettopp. Sånn er det i all sjøtjeneste at det er maten som er høydepunktet. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Jeg tror jeg tar båten innover. Ser på tide.no og den går vist 12:40 fra Bergen. Men hvordan bestiller jeg billetter så jeg får militærrabatt da? Bare kjøpe de der på dagen, eller er det risikabelt? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Foresten.. Tips til hårklipp før jeg skal inn i rekrutten? Er ikke helt meg å gå nesten skallet, så jeg tenkte å klippe meg på en ellr annen måte hjemme som blir akseptert der. Lenke til kommentar
vZ Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Foresten.. Tips til hårklipp før jeg skal inn i rekrutten? Er ikke helt meg å gå nesten skallet, så jeg tenkte å klippe meg på en ellr annen måte hjemme som blir akseptert der. Bestill billetter i forveien du, militær, så får du rabatt. Hvis de skulle spørre, så viser du bare innkallingskortet ditt. Når det gjelder hårklipp, kan du klippe deg kort før du går inn. Eneste krav er at håret ikke skal berøre kragen bak og ikke ha hår over ørene. Ellers er det mange som klipper seg ned til 1-2mm når de er i militæret, så det er nok like uvanlig for dem som det er for deg. vZ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå