raWrz Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Hei skal kjøpe ny gaming data slik er den jeg har satt sammen nå i en periode: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=88300 kjøler: Xigmatek HDT-S1283 (ja jeg håper ikke push pin er så jævlig som folk skal ha det til) kommer noe til og lage flaskehals for mine 3 4890 ? (kansje 2.. er ikke 100% sikker enda:S) HKet skal ha vertfall ha plass til 3 grafikkort som tar 2 slotter som det Gigabyte korte har, og den skal ha 2 ethernett kontakter kom på med forslag synspunkter.. alt som du tror jeg ahr nytte av vil helst at dataen skal synke og ikke stige i pris. ~ Submit edit: ny link lagt til Endret 6. juni 2009 av Submit Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Kan ikke se handlevogna di, du må gi oss rett link. Komplett har forresten ikke tilbud på 4890? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=88300 lagt til i førstepost også Endret 6. juni 2009 av Submit Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Corsair HX1000 er bedre. Med et budsjett på 19k bør du kjøpe SSD, det gir en mye bedre daglig brukeropplevelse. Du burde kanskje brukt mer penger på skjerm. Fra et til to 4890 er ytelsesøkningen drøye 50%, men fra 2 til 3 er den bare 20%. Du burde kanskje droppe det siste kortet, eventuelt kjøpe det senere. EDIT; Bare 3 av 11 spill støtter mer en 2 kort i crossfire. Endret 6. juni 2009 av ravii Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Ser bra ut det der, kan jo diskuteres om man trenger 3x4890 da. Vet ikke om du har noen harddisker fra før som du skal bruke, men selv syns jeg 750gb blir i det minste laget, kansje legge til en rask en som du kan installere windows og kansje noen spill på. Hvis du vil så kan du kan du sikkert finne bedre minne, spørs på hvor mye penger du vil bruke, men det går for all del fint med de der og Endret 6. juni 2009 av Mr. Fiskum Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Skal du klokke? er vell HKet som du tenker på da? nei ikke med det første egentlig. blir kansje litt husmorklokking for og teste litt men det tror jeg blir en god stund til @ Mr. Fiskum: de hadde det for ca 30 min siden... faen.... @ ravii: skal se litt på SSD men tror jeg kjøper den harddisken. skal ta en titt på den PSUen Endret 6. juni 2009 av Submit Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 det var 4870 som det var tilbud på... så litt feil gitt Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Intel i7 er, etter min mening, en håpløs innvestering om den ikke skal klokkes. Du klarer 3.3-3.5 GHz uten å endre vcore. push pin er akkurat så jævelig som folk skal ha det til. Husk at ATI kommer med en nye generasjon grafikkort som støtter DX11 om ikke lenge. Da er det vel ganske dumt å bruke 6000+ på GPU nå? Sats heller på de delene som varer lenge, så kjører du 4770 i SLI frem til ATI kommer med sine nye kort. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 hvorfor gå for xigmatek når du kan sette på en mye bedre noctua eller TRUE kjøler? du har jo ikke hk inne i maskina uansett når du får den tilsendt Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) ja så var det kjøler.. diss er de jeg har tenkt på: Noctua NH-U12P Xigmatek HDT-S1283 Thermalright ULTRA120 Extreme er ikke helt sikker men fulgte http://www.frostytech.com/top5heatsinks.cfm og da kom Xigmatek sin litt godt ut så jeg valgte den. men hvis noen andre har bedre forslag så skriv i vei @ ravii: tror jeg tar 2X 4890. tror ikke jeg orker og vente på nytt GPU release (har nå venta i ca 1 år på og få bygga en :ehmm:), så hvis jeg gjør det så venter jeg med og bestille noe som helst Endret 6. juni 2009 av Submit Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 oppsettet ser bra ut, men jeg ville kjøpt en SSD. Og hvorfor kjøpe vista NÅ:S win7 kommer snart og så vidt jeg har hørt er det kun de med vista ultimate lisens som skal (kanskje) få gratis oppgradering, ville heller brukt en gammel xp lisens du har liggende fra en eldre pc (om du har det), selvom du da ikke får utnytta alt minne (med 32bit). Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Eller bruke Windows 7 RC Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Eller bruke Windows 7 RC For de som ikke skjønte det er den gratis og kan lastes ned på Windows egne sider. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) DX11 kommer til å være "bakoverkompatibelt" med DX10.1 uansett, så greit nok at du ikke vil vente der. Men enig med at: 1. Du burde heller laste ned Windows 7 RC og gå for det som gratis løsning til den ekte versjonen blir utgitt. 2. Noctua eller TRUE 3. Kjøpe en SSD OS-disk 4. Brukt mer penger på skjerm (sånt skal gjerne vare litt lengre enn f.eks et skjermkort) Endret 7. juni 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 betyr det at jeg kan få DX11 på 4890? 1. ok men har hørt at win 7 blir veldig dyrt? 2. tar true med 2 stykk Noctua NF-P12-1300 (leste litt og der sto det at man burde lappe en fordi de gjør det veldig dårlig?) 3. synes SSD er litt for dyrt enda for at jeg gidder det. koster 1500 kr for en SSD på 80gb 4. har hørt veldig mye godt om den skjermen. men hvis du hvet om noen bedre til litt mer så spytt ut men er litt usikker på om jeg skal ta to stykk 4890 eller GTX 295 ~ Submit Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 På en måte, sånn som eg har forstått det så er DX11 på en måte en viderebygging av DX10.1 og derfor vil du få utnytte mye av DX11, men du vil ikke få alle features, men det vil sannsynligvis ikke bli tatt i bruk av spillutviklere "for real" før om noen år uansett. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 jeg tror ikke du vil se mye forskjell på kjølinga om du lapper eller ikke lapper. jeg skjekka min true med bladet på en tapetkniv (som skal være veldig rett) og det var ikke snakk om mye slarke der altså Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 betyr det at jeg kan få DX11 på 4890? 1. ok men har hørt at win 7 blir veldig dyrt? 2. tar true med 2 stykk Noctua NF-P12-1300 (leste litt og der sto det at man burde lappe en fordi de gjør det veldig dårlig?) 3. synes SSD er litt for dyrt enda for at jeg gidder det. koster 1500 kr for en SSD på 80gb 4. har hørt veldig mye godt om den skjermen. men hvis du hvet om noen bedre til litt mer så spytt ut men er litt usikker på om jeg skal ta to stykk 4890 eller GTX 295 ~ Submit Hva med denne da? Har den selv, veldig fornøyd Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Forskjellen fra Verciraptor til SSD er stor, i positiv retning. Selv ikke en CPU til 10k+ klarer å hindre at det tar mange sekunder å åpne en mappe i windows, dette er det kun en rask disk (fortrinnsvis SSD) som kan gjøre noe med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå