Gå til innhold

kan jeg bruke 2 strømforskyninger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Med litt mangel av kabler så hadde jeg tenkt å bruke en egen PSU til skjermkortet alene og en annen psu for resten av maskinen.

Er dette mulig?

Det er abre for å få testet skjermkortet på en annen maskin enn min, og den pcen mangler kabel til skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ha funnet ut hvordan jeg jumpstarter en psu nå, men vil dette funke?

Eller vil det sprenge hele pcen min :p?

Altså det jeg skal gjøre er jo å kunn bruke en enste kabel fra den ekstra PSUen som ligger utenfor kabinettet til å gi strøm til skjermkortet, for det trenger en 6 pin kabel og det har ikke hoved PSUen.

Og hovedPSUen skal gi strøm til resten av pcen.

Edit!

btw vil en 400watts være nokk for et GF8800gts kort? å da er det kunn det skjermkortet som skal kobles på.

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar

Det høres egentlig ut som at det vil være lettere for deg å kjøpe adapteren til PSU nr 1? evt. bytte PSU til den du har tenkt å ha liggende utenfor? Husk du kommer til å måtte jumpstarte hver bidige gang PCen skal på..

Lenke til kommentar
Det høres egentlig ut som at det vil være lettere for deg å kjøpe adapteren til PSU nr 1? evt. bytte PSU til den du har tenkt å ha liggende utenfor? Husk du kommer til å måtte jumpstarte hver bidige gang PCen skal på..

Nja, men du kan få merkelige symptomer om ikke PSUene deler samme jording.

Det er en av grunnene til at den splitter kabelen brukes for å også få samme jording.

Lenke til kommentar

Ok jen kan jo like så greit fortelle hele historien :D

Ok mitt gf 8800 kort er ødelagt (i følge meg selv iaf, har laget en tråd om dette tidligere også)

Det glitcher under spill etc.

Og jeg har kontaktet netbutikken jeg kjøpte det hos for ca et år tilbake nå og jeg sendte inn kortet for ca ett år siden. De testet kortet påsto at det ikke var noe feil på det, og jeg sendte mail tilbake og sa joda det er det! (kortere verson av hva jeg sa :p)

Fikk igen mail tilbake på flere måneder.

Flere mailer har godt, de har klart å rote bort kortet mitt for en stund.

De har hatt kortet mitt i over et halvt år (7-8 måneder)

Jeg fikk det omsider tilbake.

Men kortet er fremdeles gåent

Men før jeg sender det inn igjenn vil de at jeg skal teste det på en annen pc å bekrefta at det er GK som er gåent og ikke noe annet.

Og siden jeg ikke har noen annen pc, så stakk jeg til en kompis som skulle få teste kortet.

Og så er vi til saken, han mangler slik 6 pins kabel til PSUen og jeg fant igen extra kabler.

Så jeg tenkte at jeg kanskje kunne gjøre det på en enkel måte uten å måtte gjøre om hele pcen hans.

Og siden jeg hadde tekt å sende inn kortet på mandagen har jeg ikke tid til å stikk på butikk etc, så vist ejg kunne gjort det i helgen ville det jo vært fint.

Hmmm dette ble elendig skrevet, men jaja det er jo dere som skal lese ikke meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...