Pitt Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 hei trenger hjelp til å planlegge et enkelt ringeanlegg. skal ha en tavle montert trafo en trykk bryter og en alarm giver. hva slags kabel bruker jeg? er det dumt å koble ringe trafoen på samme kurs som kombialarmen? er det egen inn og utgang på trafoen som jeg bare kobler til trykk knappen og klokka? noe annet jeg burde huske på? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 foreslå først at denne tråden blir flyttet til elektronikkdelen av forumet og nr 2 fra sekundærsiden på trafoen og gjennom hele ringeanlegget så kobler du med "ringeanleggskabel" (solid kjerne, 2 ledere som har sammenlimt isolasjon, ikke så veldig tykke) husker ikke hva det heter på fagspråket på primærsiden bruker du 1,5kvadrat PN kabel tror jeg. når du kobler klokka osv så tar du bare en leder og kobler gjennom klokka, bryteren og tilbake til trafoen slik at klokka og bryteren er i serie. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Pitt Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 takk for det, det var oppklarende. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Dokumentasjon på treet værsegod ! :/ Flerlinje_Skjema___Ringe_Annlegg.bmp Enlinje_Skema___Ringe_Anlegg.bmp Prinsipp_Skisse.bmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå