Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hei, har en strømforsyning på 300 watt fra FSP group her. "80 mm vifte 4 SATA kontakter 2 x 4-pin intern strøm 1 x 4-pin mini-strømkontakt 1 x strøm 20-pin ATX 1 x strøm 4-pin ATX12V-kopling" Problemet er at når jeg koblet den til (uten å være montert i kabinett) kontakten så startet ikke viften. Det er heller ikke noen slags form for av og på bryter. 20 pin'eren har bare 19 pin (mangler i "øverste" rad). Er denne ødelagt, eller vil den funke når jeg kobler til hovedkortet og den er montert i kabinettet? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Mange PSUer leveres ikke med skikkelig av/på bryter, men kan kun skrus på ved hjelp av et signal fra HK. Du kan sende dette signalet til PSUen selv, ved å kortslutte to ledere i den største kontakten ut fra PSU. Se etter en grønn leder, og kortslutt denne med en hvilken som helst sort leder. Om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jumpstart: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=158981 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Pinnen som mangler er nok -5V, som er utgått av ATX-specen. Derfor er den ikke der, helt normalt. Som nevnt over, du må kortslutte to pinner for å jumpstarte den (guide finnes som sticky i denne kategorien). Om du gjør det, sett først på noe belastning, som en harddisk, vifte e.l. edit: postet samtidig med hårek. Endret 6. juni 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Å dæven. Tusen takk skal dere ha! Da kobler jeg opp (lar den stå på et tre brett eller noe) også kobler jeg to kalde katoder. Men vil jeg ikke få strøm i meg? Edit: Dette gikk jo fint Nå har jeg koblet til hovedkortet(som står med kantene på to toro pakker). Vet ikke helt hvordan jeg skal starte det riktignok. Endret 6. juni 2009 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Og der sa det POFF. HAr jeg ødelagt noe? Var når jeg skulle prøve å skru den av tror jeg. Kom en liten knitring, nå får jeg ikke startet igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå