Gå til innhold

Kan noen med peiling se over dette Intel i7 opsettet til 11000,-

Anbefalte innlegg

:cool: Halo, her er mitt i7 oppsett, jeg tenkte bestille i løpet av helgen/neste uke.

Kabinett:

-Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case 913,-

Grafikkort:

-ASUS VIDEO CARD ATI RADEON HD4890 1G DDR5 VOLTAGETWEAK PCIE 2DVI HDMI RETAIL (EAH4890TOP/HTDI/1GD5) 2033,-

Hovedkort:

-ASUS P6T DELUXE V2 LGA1366, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, 3xPCI-Ex(2.0)x16 (P6T DELUXE V2) 2388,-

Strømforsyning:

-CORSAIR Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI (CMPSU-750TXEU)

966,-

Prosessor:

-INTEL CORE I7-920 2.66G 8M LGA1366 BOX (BX80601920) 2316,-

DVD brenner:

-Sony Nec Optiarc Optiarc / DVD-brenner AD-5170 intern 16X Double layer sort

358,-

RAM:

-OCZ TECH DDR3 PC3-12800 1600MHz Value Gold Tri Channel 6GB Kit(3x2048MB) 8-8-8-20

954,-

Hardisk:

-SAMSUNG F1 1TB 3.5" SATA2 7200RPM 32MB (HD103UJ) 744,-

CPU Kjøler: (for og kunne klokke safe)

-Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 Socket 775/ AM2/ 1366 (UCACO-P0900-CSB01)

414,-

TOTAL SUM (inkl. mva): 11 289,7NOK med frakt =)

Dette er priser hentet fra AMENTIO.no

Vil gjerne ha feedback, eventuelle endringer o.s.v.

Jeg skal bruke pcen til gameing, så håper denne pakken er mer en kraftig nok =)

Takker for svar

Ops glemte nesten, jeg har en LG Flatron W2242T skjerm, den holder foreløbig.

Her er handlelisten fra prisguide.no Har byttet kabinett til Ultimate Gamer Case og lagt til Artic Freezer Cooler.

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=99229Handleliste

Endret av elbruno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De komponentene har jeg ingenting å utsette på. Har bestilt mange av dem selv (HK, CPU (stepping d0), ca samme ram, samme disk, samme DVDrom). Sitter å venter på et par deler før jeg kan sette ny PCen sammen.

Er ikke kjent med den kjøleren så kan ikke kommentere på den, og personlig synes jeg kabinettet er grusomt men det er nu en smakssak :p Men resten vil funke fint. Hvis du vil ha et alternativ til kjøleren, ta en titt på Noctua NH-U12P 1366. Veldig stille og veldig effektiv kjøler.

Corsair sine PSUer er veldig gode, men hvis du har plass i budsjettet, ta HX serien istedet for TX serien.

Endret av rhym
Lenke til kommentar
Ikke hør på MPC, ATI4890 et et veldig godt kort.

Skal du overklokke?

Takk for svar. :yes:

Ja, jeg tenkte sette prosessoren opp til 3,7 - 3,8, og kasnkje litt på grafikkortet selv om dette kommer ganske bra klokket fra fabrikant.

Men jeg er litt usikker på grafikkortet mitt, om det rett og slett er kraftig nok, drømmen er å kunne kjøre de mest krevende spillene på absolutt max. Skal jeg gå får noe i en høyere pris klasse, eller holder 4890 TOP ?

Den kjøleren jeg valgte passer til prosessoren, men er litt usikker på om den tar for stor plass inne i sleve kabinettet, at den kanskje blokker for andre slots på Hovedkortet, any ideas?

Lenke til kommentar
Noctua U12P er et bedre valg.

Bytt til Antec Nine hundred two

Om du klarer å kjøre alt på max kommer helt an på oppløsningen du skal spille i..

Husk at DX11 er rett rundt hjørnet, og da er det dumt å bruke halve budsjettet på GPU :)(

Hm, passer Noctua U12P til LGA-1366 sokkel? Pluss at den virket enda større en Artic Cooler'n, bytte til Antec Nine Hundred two fordi kabinettet er større?

Skjermen støtter ikke mer en 1600x1200 oppløsning.

Kan du forklare litt nermere hva du mener med DX11, er det en ny serie grafikkort? Har ikke så veldig peiling :cool:

Takk for raskt svar :thumbup:

Lenke til kommentar

"DirectX er et maskinvaregrensesnitt for å muligjøre programvareutvikling mot maskinvare på en generell måte." -wikipedia

For hver nye directx-versjon støttes nye grafiske effekter og gir dermed høyere grafisk standard så lenge applikasjonen støtter dette.

Lenke til kommentar
"DirectX er et maskinvaregrensesnitt for å muligjøre programvareutvikling mot maskinvare på en generell måte." -wikipedia

For hver nye directx-versjon støttes nye grafiske effekter og gir dermed høyere grafisk standard så lenge applikasjonen støtter dette.

Okey, men blir vel en stund til spill tar i bruk DirectX 11.

Så til dagens spill på 1600x1200 kan jeg kjøre på max med 4890 TOP/HTDI/1GD5?

Følger alt av kabler og andre feste mekanismer med i pakkene? Eller trenger jeg bestille noe i tilegg? :hrm:

Lenke til kommentar

Alt følger med i pakken.

Du klarer nok ikke alt på max med god FPS med så høy oppløsning.

Mye tyder på at spillprodusentene kommer til å ta i bruk DX11 i tredje kvartal i år.

bytte til Antec Nine Hundred two fordi det er bedre :p

Er aldri lurt å kjøpe det aller nyeste. Det er dyrt og som regel ikke feilfritt.

Så man skal kjøpe gammel teknologi? Det har da vært svært få problermer med i7?

Lenke til kommentar
295 er en del kraftigere en 4890.

Du klarer det nok på nesten helt fullt, og i den oppløsningen trenger du ikke AA. (Med 4890 that is.)

Okey, ja det høres greit ut. Jeg kjøper ATI 4890 og eventuelt oppgraderer til et sånt DX11 kort når dette kommer på markedet. Regner med at hovedkortet mitt kan ta disse nye kortene eller må jeg ha nytt hovedkort også?

Hva med og klokke opp ATI 4890, da burde det vel yte litt mer? Noen som vet litt om dette? En link eller lignende? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...