xantarion Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Problemet startet med at: Maskinen brukte ca. 20 sekunder fra powerknapp ble trykket på før man så BIOS post på skjerm. Maskinen gikk tregt, tilfeldig restarter etc. "Løste" dette ved å laste ned siste BIOS fra MSI sine sider og installere denne. Etter dette har det ikke vært noe bilde på skjermen i det hele tatt. Alle vifter starter, alle lys på hovedkortet lyser blått (=OK). Koplet til PC speaker, ingen trudelutter fra denne heller. Har også prøvd alle clear og reset knapper jeg kunne finne på hovedkortet, uten at dette har gjort noe fra eller til. CPU: i7 920 Ram: 3x2GB OCZ MB: MSI x58 Platinum PSU: Fotron Source 700w Har konkludert for meg sjøl at hovedkortet er defekt, men tenkte jeg skulle slenge ut en post her før jeg puttet det i posten. Kanskje noen har vært borti lignende problem med dette hovedkortet? ..tenkte kanskje det kunne ha noe med at OCZ ram'n ofte er litt volt-sulten, men fikk avkreftet dette da jeg prøvde en annet (kingston) rambrikke på min lokale itsjappe. ..har prøvd forskjellige rambrikke kombinasjoner ..har prøvd et annet skjermkort ..har koplet fra alt unntatt cpu,gpu,psu,mb og ram. Endret 6. juni 2009 av xantarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå