Gå til innhold

Ekstern volumregulering av høytalere

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg tro?

For mange år siden, hvis ikke jeg husker helt feil, så jeg en tegning på hvordan man lager en ekstra og ekstern volumjusteringsenhet for høytalere. Og jeg mener jeg har sett disse bli solgt i butikker som drev med denslags. Mener å huske at det var et bitte lite kretskort med et popmeter og noen motstander av en eller annen størrelse.

Jeg har innredet et uthus med diverse rom og har et stereoanlegg stående i ene rommet der inne, høytalere har jeg også i de andre rommene og vil ha mulighet for å justere lydvolumet separat ned i de rommene.

Noen som skjønner hva jeg mener og som kan hjelpe meg? Jeg lager det gjerne men da må jeg ha tegning og spesifikkasjon på komponentene.

På forhånd takk

Dementen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis 16dB er nok demping, kan du bruke en L-pad fra Ljudia.

Frode

Akkurat hva jeg er på utkikk etter, godt svenskene ikke har sluttet å selge slike enda, tusen takk for tipset.

Skal nok skaffe meg et par av disse men i ene rommet må jeg modifisere den litt, derfor kunne jeg godt tenkt meg å laget den selv men kan kanskje det ut fra hvordan de du tipset om er laget.

Igjen Tusen takk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Link 1

Link 2

Frode

Dette virker ved første øyekast til å være midt i blinken for meg. Og det var tydeligvis nicket jeg hadde valgt meg her også. Husket verken det eller passordet eller hva denne siden het når jeg nå for noen dager siden skulle prøve å ta opp igjen tråden med å enten kjøpe eller lage regulatorer. Min eminente sønn mente jeg kanskje hadde fått en epost om medlemskapet her. Og den fant jeg nå....

Tusen takk for dine gode tips.:-)

Thor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...