Napoleon XIV Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 et litt annerledes dråpebilde: og jeg tillater meg å bruke Jan Erik Vold sitt treffende dikt: Dråpen henger der ikke Lenke til kommentar
superbat Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Synes det var orriterende at dråpen som falt ikke var i fokus. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 syntes det gjorde hele bildet.. Det at dråpen ikke er der, men at et "spøkelse" av den henger litt igjen Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Bildet ble til med 60mm makro på FX; blender F8. Jeg tok det litt skrått nedenfra og var ca 6-7cm fra motivet med frontelementet på objektivet, mindre blender hadde der og da gitt for lang lukkertid (s 1/300 om jeg husker rett). Dybdeskarpehten blir veldig begrenset under slike forhold dermed blir dråpen ganske så uskarp. Så det er akkurat der bortimot umulig å få alt skarpt i bildet. Jeg kunne f.eks forsøkt å få kun den store dråpen skarp ved å forsøke meg på manuell fokus. Men så langt strekker kun sjelden min tålmodighet Takker for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå