Gå til innhold

Nokia 5800 - Blir tappet for penger!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå ett problem med at jeg blir tappet for penger annenhver dag. rundt 18-20 kr.

Jeg mottar ikke noe sms om noe slags abonnoment tull som vises på tv eller noe slikt.

Problemet er at jeg ikke skjønner hvorfor jeg blir tappet for så mye penger. Jeg vet jeg ikke har sendt sms og ringt for pengene siden jeg ikke har brukt tlf.

Har ringt telenor angående det, men de kunne ikke finne ut hvem jeg ble tappet av. Men, de stengte telefonen for slike tjenester (kjøpe ringetoner, bilder etc). Men, det hjalp ikke!

Noen som har opplevd lignende? Tips?

(Og, jeg kan ikke huske å ha meldt meg inn i noe tull som koster penger).

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig de hos telenor bare så etter ting som gikk til innholdsleverandører. Dersom det skulle være en eller annen internett oppkobling har vel også telenor en maks pris på 10 kr på datatrafikk?

Og dette startet etter du tok i bruk 5800 ?

Lenke til kommentar
Mulig de hos telenor bare så etter ting som gikk til innholdsleverandører. Dersom det skulle være en eller annen internett oppkobling har vel også telenor en maks pris på 10 kr på datatrafikk?

Og dette startet etter du tok i bruk 5800 ?

Det kan være. Men, det er ikke WAP kostnader, for jeg har sletta WAP-kontoen. Og ja, det startet etter 5800.

Etter at jeg nå var på GPSen som er på tlf så jeg at jeg hadde en slags lisens. "Kjør & gå Nordiske land. 88 dager igjen". Kan det vere dette? ettersom, hvor kan jeg avslutte??

Sjekka på Nokia.no men fant ingenting om å kunne avslutte.

Legger og til at jeg ikke har peiling hvor jeg har skaffet meg lisensen.

Lenke til kommentar
Telefonen kommer med en 3 månders lisens inkludert.

Off, trodde jeg hadde funnet årsaken. Skal telenor kunne sjekke hvem som tapper meg?

evt. andre tips??

Edit: Abonnomentet er ett Djuice control (betaler 200 kr, bruker 200 kr)

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

Blir helt forvirra.. Har i det siste kun sendt melding og ringt gratis (sms friend og fri familie). Mener da de siste 6 dagene. Fikk 200 kr på kortet den 1. og har nå 143. Skjønner 0 og niks.

Fant info på "mitt forbruk" på Telenor`s sider. Helt til høyre er det ment i KR.

post-122487-1244300050_thumb.jpg

Endret av Bartin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

En ting å være klar over med Nokia 5800 er at den fra fabrikkens side er fullstappet med linker og funksjoner som kan være med på å tappe ringekontoen din. Mange av disse kan være vanskelige å ha kontroll over, og du kan risikere å starte dem i ren vanvare. De kan ikke avinstalleres eller fjernes og dette synes jeg er nesten like motbydelig som hos Apple ipod/iphones/itunes.

En annen ting er at tastelåsen gir liten eller ingen tilbakemelding, og det er ikke alltid like lett å vite om den er aktivert eller ikke. Det er ikke få ganger jeg har tatt den opp av lommen og funnet ut at den er langt inne i en meny.

Lenke til kommentar

Sitter med et annet inntrykk av min 5800. Hvordan linker og funksjoner har man ikke kontroll over på 5800? Og jeg syntes også tastelåsen virker helt genialt, og har faktiskt aldrig opplevd at den har vært på villspor i lomma.

Lenke til kommentar
En annen ting er at tastelåsen gir liten eller ingen tilbakemelding, og det er ikke alltid like lett å vite om den er aktivert eller ikke. Det er ikke få ganger jeg har tatt den opp av lommen og funnet ut at den er langt inne i en meny.

Får du ikke vibrasjon? Du ser vel og på skjermen om den er aktivert eller ikke ;)

Ja, ser ut som det er hovedsaklig SMS som er den største utgiften din.

Du sender ca 10-15 sms om dagen(?)

Ja, det er nok det som er den største utgiften, men fra den 1. har jeg kun sendt gratis sms (SMS friends) og ringt innen familien (FriFamilie). Derfor skjønner jeg ikke hvor pengene blir tappet fra. Skal sjekke igjen imorgen for å se om jeg fortsatt blir tappet.

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

Ja, jeg har kun ringt gratis. Det som hender er at dagen går, jeg ringer, sender melding (gratis!!)og blir ikke tappet for noe (sjekker etter dagen er gått). Men, så neste dag, er jeg tappet for rundt 18-20 kr. DET ER DET SOM ER RART!

Og når dere for meg til å se ut som en idiot, så skjønner eg enda mindre. Er det vanlig og bli tappet for pengene du har ringt og sendt sms for 1 dag etter? Er det riktig? Isåfall, hvem er idioten??

Lenke til kommentar

Operatøren vet alt om ditt forbruk. Det er UMULIG at noe som helst forlater din ringekonto uten at de kan svare på hvor pengene tar veien.

Sånn er det bare.

Om de sier "det kan vi ikke svare på" eller "vi vet ikke hvorfor du har mistet 18 kroner" så er alternativene:

1) Den du snakker med er en idiot, krev å få snakke med noen som vet hva de driver med, eller

2) Det er ingen penger som "forsvinner".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...