Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hel lakkering av bil

Anbefalte innlegg

tenkte å hel lakkere bilen min, men skal ta pussing og sparkling selv... hvordan får jeg et bra resultat? hvor mye skal jeg pusse? rust.. bare pusse og sparkle over?

takk for alle tips : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt skal det holde å matteslipe lakken skikkelig.

Hvis det er rust bør du slipe bort så mye som mulig, og påføre et middel som trenger ned og stopper rust og hindrer videre rusting.

Det finnes et utall rustomvandlere på markedet.

Can trust fra Megametal har jeg gode erfaringer med, men den er dyrere enn de fleste andre, og vanskeliger å få tak i.

Brunox ser også ut til å virke ganske bra.

Fosforsyre er veldig penetrerende, men er vanskeligere i bruk. Jeg bruker det hvis det har vært overflaterust som har etterlatt seg porer.

Ikke la sparklede flater stå ute i vær og vind forresten da sparkelen trekker til seg vann.

Beste rådet må vel egentlig være å få med seg noen som har erfaring med dette da det er ganske omfattende, spesielt finpussen :)

Lenke til kommentar
Normalt skal det holde å matteslipe lakken skikkelig.

Hvis det er rust bør du slipe bort så mye som mulig, og påføre et middel som trenger ned og stopper rust og hindrer videre rusting.

Det finnes et utall rustomvandlere på markedet.

Can trust fra Megametal har jeg gode erfaringer med, men den er dyrere enn de fleste andre, og vanskeliger å få tak i.

Brunox ser også ut til å virke ganske bra.

Fosforsyre er veldig penetrerende, men er vanskeligere i bruk. Jeg bruker det hvis det har vært overflaterust som har etterlatt seg porer.

Ikke la sparklede flater stå ute i vær og vind forresten da sparkelen trekker til seg vann.

Beste rådet må vel egentlig være å få med seg noen som har erfaring med dette da det er ganske omfattende, spesielt finpussen :)

okei : D takker for tipsene : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...