South_Bridge Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Holder på å hente ut data fra en mysql database. jeg er ikke helt 100% sikker på om dette er den beste måten, men jeg plasserer dataen i en label: string content = ""; fetcher data fra mysql, loop: content += col fra mysql end loop label.Text = content; dette funker, men jeg skulle gjerne ha hatt litt formatring på dette... fetcher data fra mysql, loop: content += "<h2>" + col fra mysql + "</h2>"; end loop men dette virker ikke. :-/ Har jeg feil type eller er det noe som må enables, evt en annen måte å gjøre dette på? Koden er c# til en aspx side. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 En Label-kontroll er i realiteten en <span>, så det skal gå fint å putte html-koder inn i den. Når det er sagt, så vet jeg ikke hvorvidt det er den beste løsningen, da Label-kontroller jo er ganske enkle.. Og GridView, ListView og Repeater er der for en grunn.. Problemet ditt her ser ut til å være måten du legger til innhold til 'content' på. Jeg tror jeg istedet ville brukt en StringBuilder til denne jobben: StringBuilder content = new StringBuilder(); fetcher data fra mysql, loop: content.Append("<h2>" + col + "</h2>"); end loop label.Text = content.ToString(); Lenke til kommentar
pian Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Bruk en asp:literal i stedet for en label, så blir det nok enklere Og som ronny påpekte, StringBuilder er bedre enn +=. StringBuilder content = new StringBuilder(); fetcher data fra mysql, loop: content.Append("<h2>" + col + "</h2>"); end loop literal.Text = content.ToString(); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå