Gå til innhold

Nikon 80-200mm F/2,8 AF-S, bruktpris mm.

Anbefalte innlegg

Jeg kan muligens få kjøpt en av disse snart og lurer på hva dere synes er rimelig pris.

Objektivet er ifølge selger optisk skarpt, men har en sprekk i fronten.

Jeg har ikke sett det sjøl ennå, men får sjansen til det over helga. Dersom denne informasjonen stemmer, hvor risikabelt er det med skader på frontlinsa som ikke vises på bildene ? Hvor mye vil det koste og evt. få det reparert ?

Mens jeg er inne på 80-200; Nikons nyeste 80-200mm F/2,8 AF-D-versjon er jo fortsatt i produksjon men jeg har ennå til gode å finne det i ny tilstand i en eneste norsk nettbutikk. Noen som veit noe om dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så på en 80-200 hos japanphoto trondheim i går. 9000 skulle de ha

Hmm ja ser nå at JP har den på nett også. Til 9999,- Det er nok mer enn jeg kan betale desverre.

Hva med den brukte AF-Sen, noen som har kunnskap og tips ?

Lenke til kommentar

Hva skal selger ha for objektivet? Kommer til å koste skjorta å repare. Vi snakker mangfoldige tusen kroner, så jeg tror du til slutt vil komme bedre ut av det med et PENT brukt objektiv. Hvorfor får ikke selger ordnet objektivet evt. nytt objektiv på forsikringa? Høres ut som en suspekt greie, styr unna.

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Jeg hadde en godt pressebrukt AF-S 80-200 som jeg kjøpte brukt for 5500 og solgte etter et par år for 6000 da jeg oppgraderte til 70-200 med VR. Objektivet er vel så skarpt som det nye og skal faktisk være bedre på fullformat enn det nye. Før du avskriver det du har på hånda, snakk med gutta på verkstedet på Interfoto, Høvik for et prisoverslag.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en godt pressebrukt AF-S 80-200 som jeg kjøpte brukt for 5500 og solgte etter et par år for 6000 da jeg oppgraderte til 70-200 med VR. Objektivet er vel så skarpt som det nye og skal faktisk være bedre på fullformat enn det nye. Før du avskriver det du har på hånda, snakk med gutta på verkstedet på Interfoto, Høvik for et prisoverslag.

Du kan regne med at en helt bra AF-S 80-200/2.8 ligger mellom 5500 og 9500 et sted. Prisen har økt fordi det er svært bra sentralt, og har anstendig hjørneytelse på FX. Så finner du rep.kostnaden, og trekker fra. Må jo si at jeg er ganske skeptisk til å betale noe særlig for helt klart skadd optikk, men du kan trolig få et bra overslag fra et verksted med erfaring.

Lenke til kommentar
Brukte AF-S 80-200mm er dyrere enn nye AF-D i USA, så jeg lurer litt på disse prisene dere snakker om.

Det er jo helt naturlig da AF-D versjonen ikke kan brukes på de nye billige husene uten innebygd AF motor samt foretrekkes av noen D3/D3x/D700 eiere som ikke er fornøyd med 70-200 varianten i hjørnene. Prisutviklingen blir vel som for 28 f1.4 AF-D som nå selges brukt for mange ganger ny pris da det har gått ut av produksjon.

Lenke til kommentar
Takk for gode svar så langt. Jeg har sendt en e-post til interfoto for å få et overslag over kostnader ved en evt. reparasjon. Så tar jeg det derfra.

Ser ut til at det vil koste omtrent 4000 å få satt inn nytt frontelement. Uansett hadde selgeren solgt objektivet når jeg lurte på når jeg kunne komme å se det....

Antagelig hadde de rett som rådet meg til å holde meg unna uansett :)

Lenke til kommentar

Var nok jeg som kjøpte det objektivet ja :p. Betalte 6500,- for det, er tydelig at det er "godt" brukt, men bortsett fra den lille sprekken i fokusglasset på toppen er det rimelig bra. Var ikke meningen å ødelegge dagen din nå, men følte for å si ifra likevel siden jeg kom over denne tråden.

Lenke til kommentar

Helt ok pris vil jeg si, perfekte kopier har gått for rundt 9000,- og bortsett fra sprekken i fokusglasset er det bare noen små riper på solblenderen. Optikk, fokus etc er plettfritt så angrer ikke akkurat :).

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Mens jeg er inne på 80-200; Nikons nyeste 80-200mm F/2,8 AF-D-versjon er jo fortsatt i produksjon men jeg har ennå til gode å finne det i ny tilstand i en eneste norsk nettbutikk. Noen som veit noe om dette ?

Tror ikke AF-Sen er i produksjon enda. Gikk ikke dette ut i 04-05 en gang?

Kjøpte selv en AF-D 80-200 for 4500,- som jeg er veldig fornøyd med.

Du har jo fokusmotor på D90en så dette kan jo være et alternativ. De er også endel rimeligere enn AF-S versjonen..

Lenke til kommentar
Takk for gode svar så langt. Jeg har sendt en e-post til interfoto for å få et overslag over kostnader ved en evt. reparasjon. Så tar jeg det derfra.

Ser ut til at det vil koste omtrent 4000 å få satt inn nytt frontelement. Uansett hadde selgeren solgt objektivet når jeg lurte på når jeg kunne komme å se det....

Antagelig hadde de rett som rådet meg til å holde meg unna uansett :)

Her er det tydligvis litt forvirring om hvilket glass det var sprekk i....

Fokusglasset har ingen betydning (og koster heller ikke noe særlig å reparere hvis man gidder å bry seg om det eller er redd for vanninntrengning).

At objektivet ser godt brukt ut er bare en kvalitetsgaranti som viser at tidligere eier faktisk har vært fornøyd med og brukt det.

Lenke til kommentar
Helt ok pris vil jeg si, perfekte kopier har gått for rundt 9000,- og bortsett fra sprekken i fokusglasset er det bare noen små riper på solblenderen. Optikk, fokus etc er plettfritt så angrer ikke akkurat :).

De har ett spill nytt AF-S på Japan Foto i Akersgata til 10000,-.

Lenke til kommentar

De har ett spill nytt AF-S på Japan Foto i Akersgata til 10000,-.

og på nettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...