L O G I M A N Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Du vil få dine penger av forsikringsselskapet til bilen, og de sender regress senere til kameraten din. Han virker mer eller mindre evneveik. Når han sier DU ødlegger ferier osv ved å kreve for mye, da kan det ikke være mye oppe i den knollen. Han tok selv det valget ved å utsette seg for de mulig konsekvense han gjorde ved å velge å kjøre uten gyldig sertifikat. Jeg er helt ening med det å opprette skade. Det er kun for profesjonelle når vi snakker slike store skader. Du må ha utstyr til å sjekke rettheten i bilen osv. Så derfor synes jeg du bare gir f, og ikke lager mer arbeid for deg selv. Ta det den rikige veien så merker han hva det faktisk koster. 25K er lite, da bare boten vil jeg tippe på er min 10K. Det er godt han får en lærepenge så ikke flere blir utsatt for slike unødvendige farer på veiene våre. Endret 11. juni 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Ja, jeg veit at han er en sleip jævel å sniker seg unna om han kan. Var en liknende sak ifjor, vet ikke om jeg har nevnt det tidligere i tråden men nevner det igjen.. Ihvertfall var det han og en annen kompis av meg som lånte en bil av en kompis av dem. Ingen av dem hadde førekort, de var bare 16/17 på den tiden og de hadde uflaks da en annen bil kjørte inn i dem og stakk fra stedet. Bileieren ville selvfølgelig ha den reparert og skulle holde forsikringsselskap/politiet unna om de gjorde opp for seg. Saken var da at begge to byttet på å kjøre bilen, begge var helt med på det, men han andre var sjåfør akkurat da ulykken skjedde, og det var jo ikke han som kjørte sin skyld engang. Så jeg mener at de sammen burde gjort opp for seg, men han som nå har kræsjet i meg slo fra seg alt ansvar og nektet og betale en dritt. Han andre kompisen igjen er litt smartere for han betalte faktisk, var riktignok bare noen småbulker men var snakk om rundt 10 000kr. Så jeg tenker da, han virket ikke intressert i å ordne opp for seg ved å gi meg/kjøpe bilen av meg. Eneste tilbudet han ga meg var å reparere bilen, noe som er helt uaktuelt så han får faen meg ta seg sammen og jobbe seg litt ut av knipa for det gidder ikke jeg å gjøre for han, jeg begynner i tillegg nesten å syntes han fortjener det litt. Han sier selv at han har en månedslønn på 30 000,- + etter skatt avhengi av hvor bra han gjør det på jobben(selger) i tillegg til at han har en jobb til ved siden av så hvordan han kan ha så store problemer med å betale dette skjønner jeg ikke, med mindre han juger da noe jeg regner med Er ikke akkurat vanlig med sånne lønninger som uutdanna 18åring selv om du har kontakter. Det har nå gått en uke å jeg har ikke hørt en dritt fra han, tror han at han slipper unna eller hva faen? Skademeldingen sendte vi inn forige uke, har ikke hørt noe ennå men skal ringe inn å purre snart. Får jeg igjen 25 000 går jeg ut med tap mtp forsikring,omregistrering osv+ at jeg tvilsomt får en bil i like god teknisk stand til 25 000. Får jeg igjen rundt 30 000,- +- er jeg fornøyd. Endret 18. juni 2009 av Tmz Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Lykke til. Regner med at det er flere enn meg som venter i spenning på hva som skjer videre Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Skal komme med oppdatering når vi har hørt noe mer fra forsikringsselskapet, eventuelt en illsint telefon fra han "kompisen" x) Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Du har helt klart gjort det rette. Dersom "kompisen" din blir sur er han nettopp det - en "kompis". Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Denne "kompisen" fortjener den straffa han får for å kjøre uten lappen.. Tenk om det hadde vært noen personskade (sjekket nakken?) Si det til han om han ringer igjen.. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Nei jeg har ikke sjekket får noe nakkeskade, fikk ikke noe vondt i selve sammenstøtet, eller nå i ettertid men er veldig usikker på hvor stor fart han hadde. Han hadde vel en fart på 60km/t og bremsespor på rundt 2-3 meter, regner med han da kanskje hadde en 30-40km/t. Er det noe vits å sjekke det da? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Få det sjekket og dokumentert i forhold til senskader som kan dukke opp.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Merkelig at han ikke lærte noe første gangen, selv om han da var uten skyld, ble det "bråk". Så fint du tar det denne veien. Tror det er eneste måten å få han til å lære dessverre. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Tror nok ikke han lærer, det er ikke andre gang men tredje gang han er innblandet i en slik sak. Som 14-15 åring totalvraka de en bil i fylla også... Men han får jo en liten smekk på pungen ihvertfall da, hadde vært billigere for han å ta lappen for å si det sånn. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Huff, må nesten le. Noen er rett og slett så håpløse at de burde hatt barnevakt 24/7 Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Få det sjekket og dokumentert i forhold til senskader som kan dukke opp.. Støttes! Jeg regnet egentlig med at trådstarter allerede hadde gjort dette... Bør ALLTID gjøres etter påkjørsler bakfra! Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg merket ikke at jeg fikk noe kast i nakken eller noe, men skader vel ikke å dra til legen. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Bare å gjøre det, regningen sendes forsikringsselskap for tilbakebetaling og notering hos de Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hei. Alle sammen er vel stortsett enig i at det er han som kjørte i ræva på trådstarter sin skyld, MEN. Det som trådstarter om mulig burde gjort var å sjekka innvendig speil eventuelt utvendig speil om det faktisk kom noen bak han. Var det bare den ene bilen som lå bak deg eller var det flere biler lengre bak? Hvis det var det så burde du kanskje vurdert å bare kjørt videre og prøvd å finne deg en snu-plass eller noe sånt og kjørt tilbake igjen. Da hadde du nok ganske sikkert hindret ulykken. Men han som kjørte inni ræva på deg, tok han på seg all skylda? For det burde han om mulig ha gjort, selv om du bremsa litt hardt. Kan bli en litt vanskelig situasjon det der, særlig for han hvis han kjører uten særte. Lykke til Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Når du kjører langs en vei å skal av, du tenker ikke da, kanskje han bak kræsjer i meg så jeg kjører rett frem. Sånn tenker man i ettertid. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Når du kjører langs en vei å skal av, du tenker ikke da, kanskje han bak kræsjer i meg så jeg kjører rett frem. Sånn tenker man i ettertid. Tenker ikke slik i ettertid heller jeg.... tenker bare at idioten bak skulle stoppet Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (...)Hvis det var det så burde du kanskje vurdert å bare kjørt videre og prøvd å finne deg en snu-plass eller noe sånt og kjørt tilbake igjen. Da hadde du nok ganske sikkert hindret ulykken. (...) Kan bli en litt vanskelig situasjon det der, særlig for han hvis han kjører uten særte. Lykke til Hvem er det egentlig som kjører videre og finner en snuplass? Jeg er klar over at den setningen der er klassisk førerkortteori, men det må være ytterst få som praktiserer dette. Bare plunder og heft! Situasjoenen er ikke verre enn at bilen bak vil få all skyld, og forsikringsselskapet vil stille regresskrav til ham som kjørte uten førerkort. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Bare eg som lærte å kikke i bakspeilet regelmessig selv om man ikke rygget? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Bare eg som lærte å kikke i bakspeilet regelmessig selv om man ikke rygget? Ja men det er av heilt andre grunnar, som f.eks å sjekke om det kjem bilar eller utrykningskjøyretøy som skal forbi. Om du skal konstant være bekjymra for at bilen bak ikkje klarer å bremse ned når du slakkar ned så vil du aldri kunne ta av vegen. Det å holde tilstrekkelig avstand er det bilen bak si oppgåve sidan det er lite du kan gjere med den saka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå