Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Øsnker å flytte på hybel, men ikke nødvendig for skolegang. Kan jeg få mer lån/ stipend fra lånekassen?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei

Øsnker å flytte på hybel, og lurer i den forbindelse på om det er mulig å få støtte fra lånekassen.

Jeg vet at de som bor x km unna skolen får borteboerstipend, men situasjonen min er litt annerledes.

Jeg bor nå hjemme hos min mor som er ca. 200 m unna skolen, men ønsker å flytte påp hybel pga. at jeg og min mor krangler ofte. Ikke noen familieproblemer vi er bare litt forskjellige, men nok om det.

Det jeg da lurer på er om jeg kan søke høyere lån hos lånekassen slik at jeg kan bo på hybel, eller går det bare for de som må bo på hybel for å gå på skole. Per i dag har jeg 3900 kr i lån og stipend fra lånekassen, er 18 år hvis det skulle være viktig.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme situasjon da jeg gikk på vgs. Det du skal gjøre er å stikke innom sosialkontoret og få de til å skrive et brev til lånekassen. Brevet legger du ved når du søker om borteboerstipend samt leiekontrakt. I brevet må det stå at det er forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...