Gå til innhold

Olympus E-P1 på vei?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testbilder her.

Vil si at denne er i boks. Exif sier "Olympus EP-1", blant annet.

Merker meg også at det er bilder tatt både på 63mm og 50mm. Det kan antyde at Olympus lanserer enda ett objektiv (siden bildene ikke kan være tatt med 14-42, kan være adapterbilder, though).

Typisk.. nå blir jeg usikker på hva f**n jeg skal bruke skattepengene på. :(

Lenke til kommentar
Testbilder her.

Vil si at denne er i boks. Exif sier "Olympus EP-1", blant annet.

Merker meg også at det er bilder tatt både på 63mm og 50mm. Det kan antyde at Olympus lanserer enda ett objektiv (siden bildene ikke kan være tatt med 14-42, kan være adapterbilder, though).

Tipper på bruk av adapter.

Typisk.. nå blir jeg usikker på hva f**n jeg skal bruke skattepengene på. :(

Slutt å syt, humlepung. Du får igjen penger du ;)

Tom

Lenke til kommentar
[Merker meg også at det er bilder tatt både på 63mm og 50mm. Det kan antyde at Olympus lanserer enda ett objektiv (siden bildene ikke kan være tatt med 14-42, kan være adapterbilder, though).

50mmeteren til Olympus er jo et av objektivene som fokuserer med Micro FourThirds, og et av de beste så noen testbilder med det ville vel være ganske naturlig.

Men ett objekiv til ville jo vært genialt, hadde jo vært greit med en kompakt telezoom for å få et komplett system.

Lenke til kommentar
Står det om I.S modus 1 2 og 3 i den bildelinken? Vanskelig å tyde firkantene når en mangler tegnsettet :)

Hvis du kan lese språket, så vil det nok være til hjelp :)

Teksten tyder på at det er IS, men det er ikke en IS knapp på baksiden:

b9ttc573py9hfgl69.jpg

(link til bilde på ekstern side - forsvinner sikkert ...)

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Det hjulet oppe til høgre såg interessant ut. Ser ut som det er mogleg å zoome ganske raskt inn i og ut av bildet på skjermen.

Det er vel den samme funksjonen som hjulet på E-420 o.l. Dvs. at det virker kun ved avspilling.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
OK. Har ikkje studert andre Olympuskamera så nøye, så eg visste ikkje at dette var "standard". Eg tenkte sjølsagt på ved avspeling/vising av bilde på skjermen, og ikkje ved fotografering. :)

Det er vel standard på de fleste kameraer. Ihvertfall hos Olympus og Canon.

Tom

Lenke til kommentar
OK. Har ikkje studert andre Olympuskamera så nøye, så eg visste ikkje at dette var "standard". Eg tenkte sjølsagt på ved avspeling/vising av bilde på skjermen, og ikkje ved fotografering. :)

Det er vel standard på de fleste kameraer. Ihvertfall hos Olympus og Canon.

Tom

Nja, ikkje med eit sånt hjul, vel? Dei fleste kamera har vel knappar som ein trykker på for å zoome inn og ut, men med eit hjul bør ein jo kunne ha betre kontroll på zoominga.

Lenke til kommentar
Nja, ikkje med eit sånt hjul, vel? Dei fleste kamera har vel knappar som ein trykker på for å zoome inn og ut, men med eit hjul bør ein jo kunne ha betre kontroll på zoominga.

Det stemmer forsåvidt at det er hjul på speilrefleksen istedet for knapper. Men det som er kjipt, er at zooming inn og ut skjer i mer eller mindre like grove steg som på de små billige kompaktene :(

Tom

Lenke til kommentar

Et praktfullt kamera. (Men jeg skulle gjerne sett det i sort.)

Litt synd at det ikke har en liten utfyllingsblits, men jeg kan leve uten blits.

Da ønsker jeg meg egentlig bare litt mer optikk, så skal et visst EOS D få seg et hardt spark ut døra.

Panasonic har klart å lage m4/3-objektivet 7-14/4 på 300g. Zuikos 4/3-objektiv 7-14/4 veier til sammenligning 780g (2,6x). Det virker lovende.

Jeg ønsker meg et en liten, lett zoom rundt 11-30mm f/2.8-4, og en 25 mm f/1.4.

Og gjerne også en 50/2 (makro), -når jeg nå først skriver ønskeliste.

Endret av Ronny1
Lenke til kommentar

Interessant info:

http://www.dpreview.com/news/0906/09061600...beinterview.asp

"We are now preparing for a future product with an EVF. But for this product [E-P1] we were concentrating on small size,"

For det første: jeg personlig kan egentlig fint klare meg uten EVF, synes uansett ikke det har samme sjarmen som en OVF. Størrelse er viktigere for meg, og derfor ser E-P1 veldig bra ut. Kunne dog ønsket meg en liten AF-assist, ettersom AF også ser ut til å være rimelig treg.

Bortsett fra dette ser kameraet dog veldig bra ut. Ettersom jeg foretrekker å unngå blits samtidig som jeg tar mye innebilder, er både IS i huset og overraskende bra ytelse på iso 1600 og 3200 kjærkomment. Med M-adapter, noctilux f/0,95, IS og ISO 1600 begynner vi vel å snakke..:-) (Forutsatt at IS funker med adapteroptikk, selvsagt).

"When we launched Four Thirds we created a roadmap in response to calls from the market, we arranged them into a series of priorities and started to create those lenses. In Spring, we will launch at least a wide zoom or a high magnification zoom after that we will listen to voices from the market. If customers request prime lenses first, they'll be first on our priorities list."

Hvis noen kommer over en underskriftskampanje for å få ut rask fastoptikk først er det bare å si fra.:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...