Gå til innhold

Olympus E-P1 på vei?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så hvem skal kjøpe dette kameraet?

Jeg.

Jada, det er et relativt lite markedssegment. :) Og kanskje litt sært: nå som jeg har skutt med speilrefleks i et par år begynner jeg å merke at terskelen for å fotografere ligger en anelse høyere når det forutsetter at jeg skal slepe med meg stort og tungt hus og ymse glass når jeg går ut. Og dermed merker jeg hvor mye sjeldnere jeg tar gode bilder nå enn da jeg alltid gikk rundt med et kompaktkamera i lomma. Var det tilogmed litt morsommere den gangen?

Vet ikke når det gjelder pris som markedsbegrensning... nå til dags betaler jo selv Hvermannsen glatt ti tusen for speilrefleks. Med Hvermannsen mener jeg dem som ikke har mer kunnskap enn å peke, zoome, og klikke med innstillingene på full auto, og ikke har interesse av å lære seg mer avansert bruk enn det (og for all del, det er helt greit, dem om det. Men det sier noe om at kjøpekraften og overskuddet er helt absurd i dag, selv inne i den verste økonomiske nedgangstida på et århundre).

Hvis jeg får kameraet ned i jakkelomma trenger det ikke være litt billigere så lenge kvaliteten og mulighetene er mer eller mindre de samme. Jeg tilogmed villig til å betale litt mer for å få tilbake det praktiske og umiddelbare.

Og jeg er neppe den eneste?

Lenke til kommentar

20090611_225203_1.jpg

3617160170_6f8df7f98b_o.jpg

Googleoversatt produktbeskrivelse:

Olympus E-P1 is a compatible at the micro 4 / 3 System standard for digital camera lens. “Olympus Pen” name comes from the legendary Olympus Semilattice film cameras, in the October 1959 release quickly swept the world, the global total of 1,700 million units sold, and continued around the world people brought the joy of photography. New products we have decided to give the same product name, because it will be a new camera to reduce the size of the original Pen and convenient in terms of the same ground-breaking achievements to digital SLR photography, and fashion design at the same time a classic display of their charm. This name expresses our commitment to make as many people as possible can experience the real fun photographic pursuit.

As a result of the micro 4 / 3 System standard, this camera the abolition of the traditional SLR mirror box design, which greatly reduces the camera size, and high-performance and high image quality, such as the advantages of traditional single-lens reflex camera is in no way lower. Olympus E-P1 has a beautiful body and the metal texture to express the originality of the “OLYMPUS PEN” by emitting a series of cameras, high-quality design features and superb technology.

More user-friendly easy to shoot, Olympus E-P1 is also a very special additional features and utility of the i-Auto Intelligent Auto-priority mode, it can automatically assess the scene and set up the best scene mode accordingly.

E-P1 is equipped with a 1,230-megapixel Live MOS sensor and high-speed research and development of new image processing engine TruePic V to provide the previous single-lens reflex cameras only to achieve the high-definition images. In addition, the HD can record 720p high-definition video. The camera also offers stereo linear PCM format audio recording capability, the real effect of the realization of high-definition audio and video synchronization, so that more professional high-definition filming. In addition, the art filter function - used to add exciting image filter effects. At the same time, the dynamic can be applied to video and still images, which greatly enrich and expand the creative expression of the user space.

Olympus E-P1 will attract the birth of a wide range of user groups, not only for beginners can be used as the entry-level digital SLR cameras, and can be used as a high-level enthusiasts and professional photographers the backup camera.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Ifølge www.43rumors.com blir kit-objektivet en M.Zuiko Digital 14-42mm f3.5-5.6 ED. Dette synes jeg er litt synd av to grunner: kit'et blir større (selv om objektivet sikkert relativt sett er lite), og lysstyrken er for dårlig - selv med eventuell stabilisering.

Ettersom jeg først og fremst ønsker meg et lite hus med god lysstyrke på objektivet (under f/2.8), kommer det egentlig an på hva olympus/panasonic klarer å hoste opp av fastobjektiver. Panasonics 20mm f/1.7 ser veldig interessant ut - når den en gang kommer - men et supplerende portrettobjektiv samt en skikkelig vidvinkel hadde antakelig fått meg ned fra gjerdet.

Uansett: med E-P1 begynner mFT å se skikkelig interessant ut, så med litt flaks kan jeg snart endelig legge m8-drømmen min på hylla.:-)

Lenke til kommentar
Den søkeren har potensiale til å bli både stor og lyssterk. Hadde vært morsomt om den hadde ~1x forstørrelse så en kunne skyte med begge øyne åpne :)

Ser ennå ingen IS-logo, men nekter å bli bekymret før etter imorgen..

Av en eller annen grunn, så tror jeg ikke denne får IS. Hvis dette er den reelle modellen, så er den trolig for tynn.

Tom

Lenke til kommentar

Jepp. 43rumors.com holdt IS for å være 99% sikkert, og ved lanseringen av E-620 ble det uttalt at det ble benyttet teknologi som ble utviklet for mFT, men dette kan godt referere til en fremtidig modell..

Og f2.8, ISO800 og 1/30 burde gi gode innebilder selv uten IS.

Lenke til kommentar
Jepp. 43rumors.com holdt IS for å være 99% sikkert, og ved lanseringen av E-620 ble det uttalt at det ble benyttet teknologi som ble utviklet for mFT, men dette kan godt referere til en fremtidig modell..

Og f2.8, ISO800 og 1/30 burde gi gode innebilder selv uten IS.

Det burde det. Og ISO 800 på denne sensoren er helt OK.

Tom

Lenke til kommentar
Prices close to ¥ 90,000 ($917) Single lens plus two second half of the sale of 120,000 ($1,222) to ¥ 130,000 ($1,324)

17mm F2.8 sale ¥ 10,000 ($101) and 14-42mm F3.6-sell about ¥ 35,000 ($356)

ca 6000, 7800, 8500, 650,- og 2200,- i japan med andre ord. Pricey :hmm:

Får håpe det er listepriser.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...