zaqqoZeq Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hei, jeg kom opp i engelsk muntlig i eksamen og lurer på om noen kunne gitt meg noen tips. Heldigvis har vi fått fire døgn til å forberede oss siden vi fikk oppgavene på en fredag Stikkordene jeg har fått er: pollution, deforestation, recycling, global warming, reasons/consequences Takk på forhånd zaqqoZeq Lenke til kommentar
espenae Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hei, jeg kom opp i engelsk muntlig i eksamen og lurer på om noen kunne gitt meg noen tips.Heldigvis har vi fått fire døgn til å forberede oss siden vi fikk oppgavene på en fredag Stikkordene jeg har fått er: pollution, deforestation, recycling, global warming, reasons/consequences Takk på forhånd zaqqoZeq snakk om ka global oppvarming e og ka vi kan gjøre for å hindre det... og ved gjenvenning av papir flasker osv.. kan hjelpe mye på global oppvarming vist alle hadde gjort det osv... så kan du komme innpå andre ting å bare finn mye stoff rundt de stikkordene du så skal det nok gå fint:) lykke til;) Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Hei, jeg kom opp i engelsk muntlig i eksamen og lurer på om noen kunne gitt meg noen tips.Heldigvis har vi fått fire døgn til å forberede oss siden vi fikk oppgavene på en fredag Stikkordene jeg har fått er: pollution, deforestation, recycling, global warming, reasons/consequences Takk på forhånd zaqqoZeq snakk om ka global oppvarming e og ka vi kan gjøre for å hindre det... og ved gjenvenning av papir flasker osv.. kan hjelpe mye på global oppvarming vist alle hadde gjort det osv... så kan du komme innpå andre ting å bare finn mye stoff rundt de stikkordene du så skal det nok gå fint:) lykke til;) Takk, tenkte å snakke en del om Al Gore og Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Skriv om hva vi vanlige personer kan gjøre for å hjelpe miljøet (F.eks slutte å kjøre bil, og heler ta busser og tog) Vi kan slutte og dusje så lenge, spare på strøm Ganske åpent tema du har, masse og skrive om ! Edit: Leif Endret 6. juni 2009 av Dyvers Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Skriv om hva vi vanlige personer kan gjøre for å hjelpe miljøet(F.eks slutte å kjøre bil, og heler ta busser og tog) Vi kan slutte og dusje så lenge, spare på strøm Ganske åpent tema du har, masse og skrive om ! Edit: Leif Snakke mener du;) Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Nei? Du må jo skrive manus før du begynner å snakke om det. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Nei?Du må jo skrive manus før du begynner å snakke om det. Skal ikke ha manus, stort pluss ved å snakke med egne ord. Lager små lapper med stikkord kanskje Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Du skrive vel manus, og deretter pugger det utenat? Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Nei det blir feil, min oppfatning er at du bør snakke med egne ord utifra feks stikkord. Hvis ikke kan jo andre ha laget presentasjonen for deg Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Hva snakker du om?! Så det du sier er at de som skrive manus... Altså for de som finner informasjon på nett eller lærebok, og lager egne setninger om stoffet og skrive det ned så påstår du at det høres ut som noen lager presentasjonen for deg? dummeste argumente jeg har hørt på LENGE Kjenner ingen som gjør det slik som deg. Alle jeg kjenner skriver kanskje 5-8 word skriver om emnet de har kommet opp i deretter pugger de disse wordsidene utenat og de har powerpoint som de bruker som stikkord:) ( DU lager jo egne ord når du skiver Manus, det er ingen som skriver rett fra en bok eller internett kilder og bare copy og paste liksom.. Du formullere det jo det til ditt stoff) Sorry hvis det var en del feil.. heftig natt hehe Endret 6. juni 2009 av Dyvers Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Herregud Dyvers, la han nå gjøre som han vil. Jeg er egentlig enig med ham, det blir helt feil å pugge et manus utenatt. Høres mye mer unaturlig ut, og om man plutselig hopper over noe fra manuset kan man fort få panikk og glemme mye mer. Mye bedre å lese seg opp på emnet, legge en plan for hva du vil gå gjennom og ha med stikkord som minner deg på alt du skal si. Det er jo mye mer imponerende enn å bare ramse opp et manus som man har pugget. Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg har problemet med å se hvorfor manuset høres mer unaturlig ut enn det dere mener er den riktige måten Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Om du lærer deg ett manus er det større sjangse for at du glemmer noe og får panikk.. Mye bedre å lære seg stoffet, gjennomgå det for seg selv en 5-10 ganger, lese mer og skrive ned stikkord. Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Ja men ok da Alle har forskjellige måter å gjøre dette på. Edit: Leif Endret 7. juni 2009 av Dyvers Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 zaqqoZeq, her får du nesten oppgaven servert på sølvfat. Se denne, og jeg lover deg at du kommer godt i gang! http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU&fmt=22 Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) zaqqoZeq, her får du nesten oppgaven servert på sølvfat. Se denne, og jeg lover deg at du kommer godt i gang! http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU&fmt=22 Må bare takke og bukke, bra film. Nå har jeg laget ferdig presentasjonen min, fint om noen kunne tatt en titt gjennom og kommet med innspill. Link: http://rapidshare.com/files/242274266/what...99__2_.zip.html Endret 8. juni 2009 av zaqqoZeq Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Ganske idiotisk gjort av deg å legge den ut på nett Edit: Leif Endret 8. juni 2009 av Dyvers Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 neida, sharing is caring Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jaja okey då, forsatt ikke et smart valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå