Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre som legger til sønn/datter på Face


Anbefalte innlegg

Har som tidligere nevnt mye med alder å gjøre. Tviler på at min bror på 19 år vil legge mamma til som venn, men eg (23) har ikke noen problemer med det. Man må være kritisk til de tingene som man legger ut, for det kan jo skade på senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Alvorlig talt, hva er problemet? Om noe er så privat at jeg ikke vil at mamma skal vite det, så er det også for privat til å legge ut på facebook. Fyllebilder? Hva så om hun ser dem? Hun har da vært ung før hun også, så jeg ser ikke for mitt bare liv problemet. Jeg kan forstå de på 14 som fremdeles blir full som en alke av den ølen de drikker i skjul lørdagskvelden, og har venner som ikke respekterer ønsket deres om at bildene ikke havner på facebook, men utenom dem så er det da bare tåpelig å ha noe i mot det.

 

Og jeg sier ikke dette fordi jeg er blitt "voksen" og gammel nok til alt mulig rart, jeg mente det samme når jeg var 15.

Lenke til kommentar

Jeg er venner med begge foreldrene mine. Og mammaen til Nie. Jeg ser ikke problemet. Hvis det er noe jeg vil si som mamma og pappa ikke burde lese, så er legger jeg det ikke ut på facebook. Altså, jeg klarer egentlig ikke å se problemet. Kanskje fordi mamma og pappa er så liberale (og mammaen til Nie), men jeg legger jo ikke akkurat ut ting jeg ikke vil at mamma og pappa skal vite på veggen min, fordi hvis det er for privat til at foreldrene mine skal vite det, så er det for privat til at det skal på veggen min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke overvåkning når du ikke har noe å skjule.

 

Jo, så hvis du sitter på en parkeingsplass og overvåker, med ingen har eller komer til å gjøre noe galt eller bemerkelsesverdig, er ikke dette overvåking?

 

Jeg hater bare at foreldrene mine er inne på rommet mitt, har INGENTING å skjule, men jeg liker det absolutt ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt til begge foreldrene mine og de i slekta som er på Facebook. I tillegg til at de alle leser bloggen min fast. Jeg ser ikke problemet. Er 19 og var russ i fjor, så da ble det jo ledd litt av bildene som ble tatt av meg, men ellers er det ikke noe problem i det hele tatt.

 

Filosofien min er å ikke si, gjøre eller legge ut ting jeg ikke kan fortelle bestemor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva synes dere om det?

 

Jeg synes dette er helt bak mål. Ungene må få lov til å ha litt privatliv, selv om de sikkert ikke har noe å skjule.

 

Bare hyggelig, det.

 

Jeg bruker FB utelukkende til networking, så jeg skriver/poster ingenting som foreldrene mine ikke kan se. Vet at faren min registrerte seg der fordi han vil følge med på hva broren min gjør, men også på meg, fordi vi ikke bor i samme by lenger.

 

Hadde jeg brukt FB til andre ting, hadde jeg bare latt være å godkjenne familie som venner. Foreldre kan adde i vei, men det er opp til barna selv om de godtar eller ikke. Hadde barnet vært under 14-15, hadde jeg nok krevd å være venn med vedkommende, ettersom det er lett å legge ut informasjon som man ikke bør/kanskje bør anonymiseres i den alderen. Jeg har noen eksempler med kusinene mine på 12-13 som skriver ditt og datt om folk i klassen deres som definitivt er lett igjenkjennelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva synes dere om det?

 

Jeg synes dette er helt bak mål. Ungene må få lov til å ha litt privatliv, selv om de sikkert ikke har noe å skjule.

 

Privatliv. På facebook.

 

Urrrrrrrrrrrrrrr.

 

Hehe ja, hvis du er på jakt etter privatliv er nok ikke Facebook veien å gå. :p

 

Sjøl har jeg begge foreldrene og stemorra mi på Face. De la meg til fordi jeg har vært mye i utlandet den siste tida og ville følge med på hva jeg driver med, noe som er helt greit for min del. Jeg driter i om de ser hva jeg driver med, jeg får jo sett hva de driver med også. :p Og hvis du absolutt må poste en status som du bare kan si til venner er det bare å velge å poste den for alle bortsett fra person X, Y og Z osv.

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Hadde jeg brukt FB til andre ting, hadde jeg bare latt være å godkjenne familie som venner. Foreldre kan adde i vei, men det er opp til barna selv om de godtar eller ikke. Hadde barnet vært under 14-15, hadde jeg nok krevd å være venn med vedkommende, ettersom det er lett å legge ut informasjon som man ikke bør/kanskje bør anonymiseres i den alderen. Jeg har noen eksempler med kusinene mine på 12-13 som skriver ditt og datt om folk i klassen deres som definitivt er lett igjenkjennelig.

 

Rart at det ikke er en aldersgrense for å registrere seg. Facebook er ikke noe sted for barn på 10 år eller yngre.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle han det? Jeg har mamma på facebook, og jeg er rimelig sikker på at hun ikke sniker på profilen min. Hun følger med på statusoppdateringene mine, 80% av dem inkluderer første og foreløpig eneste barnebarnet hennes så det er naturlig, men utenom det tviler jeg alvorlig sterkt på at hun sniker noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...